يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۰۹۳
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۱

فکرشهر: معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: با آماده شدن بیش از ۵۰ میلیون قطعه لارو، فصل جدید ذخیره سازی میگو در مزارع پرورشی استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، صغری اشرف بیان کرد: فصل جدید تولید میگوی پرورشی در استان با ذخیره سازی یک میلیون و ۵۰ هزار قطعه بچه میگو در پنج استخر در مناطق شیف و حله آغاز شد.
 
وی با اشاره به اینکه ۱۹ کارگاه تکثیر میگو از فروردین فعالیت خود را برای تولید دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون قطعه بچه میگو آغاز کرده‌اند افزود: اکنون بیش از ۵۰ میلیون قطعه لارو آماده تحویل به مزارع پرورش میگو است.
 
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر از افزایش سطح زیر کشت میگوی پرورشی خبر داد و گفت: با افزایش ۵۰۰ هکتاری مزارع، سطح زیر کشت میگو امسال به ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار افزایش خواهد یافت.
 
وی از بازدید مشترک فنی و بهداشتی شیلات و دامپزشکی از مزارع خبر داد و افزود: نظارت بر نحوه آماده سازی مزارع پرورش میگو ادامه دارد و مجوز ذخیره سازی پس از اطمینان کارشناسان از رعایت نکات فنی و بهداشتی صادر می‌شود.
 
اشرف، یکی از ویژگی‌های تولید در فصل کنونی را آماده شدن زودهنگام مزارع برای ذخیره سازی بچه میگو عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود میگو‌ها تا پایان شهریور و پیش از آغاز سرد شدن هوا برداشت شوند و بتوانیم به هدفمان که تولید ۳۰ هزارتن میگوی پرورشی است دست یابیم.
 
استان بوشهر رتبه نخست تولید میگوی پرورشی را در کشور دارد و پارسال ۲۳هزار و ۶۰۸ تن میگو از مزارع این استان برداشت شد.
 
بیشتر میگوی پرورشی بوشهر به خارج از کشور صادر می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر