جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۴۲۵
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵

فکرشهر: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر از پلمب پنج کارگاه غیرمجاز جمع آوری زباله در بوشهر خبر داد و گفت: با حکم دادستانی به موضوع ورود می‌کنیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، مسعود غلامزاده صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس قانون، مدیریت اجرایی کلیه پسماندها در حریم‌های شهری، بر عهده شهرداری‌ها قرار دارد.

وی افزود: همچنین ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند تاکید دارد که هر نوع نگهداری، مخلوط کردن، جمع آوری، حمل و نقل، خرید و فروش، دفع و صدور تخلیه پسماندها توسط افراد غیرمسئول، قانونی نیست.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر تصریح کرد: متأسفانه‌ای عده‌ای منفعت طلب در یک فضای غیربهداشتی از طریق خودرو، موتورسیکلت و گاری اقدام به برداشت پسماندها کرده و در منازل شخصی و کارگاهی با دپو کردن آنها، سلامت عمومی را به خطر می‌اندازند.

غلامزاده ادامه داد: با توجه به حکم قضائی برای برخورد با هر گونه جمع آوری زباله و پسماند توسط افراد غیرمسئول، این سازمان اقدامات لازم قضائی را برای مقابله با این پدیده انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: در این راستا، طی ۱۰ روز گذشته و بر اساس ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند با حکم قضائی و در معیت نیروی انتظامی، پنج کارگاه غیرمجاز جمع آوری مواد بازیافتی پلمب شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر یادآور شد: در کنار اطلاع رسانی از غیرقانونی بودن جمع آوری زباله و پسماندها توسط افراد غیر مسئول، اعلام می‌کنیم که با حکم قضائی و دادستانی اجازه نمی‌دهیم سلامت مردم با جمع آوری غیر اصولی زباله به خطر بیافتد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر