يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: اکرام الحق معروف به 'اکرم لاهوری' در به شهادت رساندن گروهی از دانشجویان افسری ایران در شهر راولپندی در حدود بیست سال پیش نیز دست داشت...\r\n
کد خبر: ۸۸۴۳
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰

فکرشهر: اعدام یکی از عوامل حمله تروریستی و به شهادت رساندن 'صادق گنجی' رایزن جمهوری اسلامی ایران در لاهور در سال 1369، که قرار بود بامداد پنجشنبه در زندان 'کوت لکپیت' لاهور انجام شود، در واپسین لحظات به تعویق افتاد.

به گزارش فکرشهر، اکرام الحق معروف به 'اکرم لاهوری' در به شهادت رساندن گروهی از دانشجویان افسری ایران در شهر راولپندی در حدود بیست سال پیش نیز دست داشت.


به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های پاکستان، اعضای خانواده فردی به نام 'نیّر عباس' که از قربانیان اقدامات تروریستی اکرم لاهوری در سال 2001 بوده است، نیمه شب چهارشنبه و چند ساعت قبل از اجرای حکم اعدام وی، ضمن اعلام رضایت خود، رضایت نامه را به دستگاه قضایی پاکستان ارائه دادند و دستگاه قضایی نیز فعلا حکم اعدام این تروریست را به تعویق انداخته است.

اکرم لاهوری قبلا نیز از رییس جمهوری پاکستان درخواست عفو کرده بود که با درخواست وی موافقت نشده بود.

اگرچه دست داشتن این تروریست در قتل افراد زیادی از جمله به شهادت رساندن صادق گنجی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور و تعدادی از دانشجویان افسری ایران در راولپندی محرز است، سوال اینجاست که چرا دستگاه قضایی پاکستان با علم به جرایم متعدد این تروریست، به دلیل دریافت یک رضایت نامه از سوی خانواده یکی از قربانیان اقدامات تروریستی او، حکم اعدام را به حالت تعلیق درآورده است.

اکرم لاهوری، همچنین در ترور فردی به نام 'امتیاز حیدر'، برادر 'معین الدین حیدر' وزیر کشور پاکستان در دولت های گذشته این کشور و 24 نفر دیگر دست داشته است.

اکرم لاهوری در گروه های تروریستی سپاه صحابه و لشگر جهنگوی عضویت داشت. این دو گروه با وجودی که به دلیل دست داشتن در اقدامات تروریستی، از سوی دولت پاکستان از فعالیت منع شده بودند، اما همچنان با انجام حملات تروریستی و کشتار مردم، باعث نگرانی مردم و دولت پاکستان شده اند.

شهید 'صادق گنجی' رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان در28 آذر سال 69 به دست کوردلان گروه موسوم به سپاه صحابه، به عنوان نخستین سفیر فرهنگی در راه بیداری اسلامی به درجه رفیع شهادت نایل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر