شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: ستاد ائتلاف اصلاح طلبان استان بوشهر در بیانیه ای ضمن دعوت از مردم برای استقبال عزتمندانه از رییس جمهور، اعلام کرد: با حضور خود در مراسم استقبال از ریاست محترم جمهوری نشان می دهیم که در عین پیگیری مجدانه خواسته هایمان از دولت، همچنان حامی سیاست های اصولی رئیس جمهور در ایجاد فضایی آرام، امیدبخش و سرشار از شور امیدواری و زندگی خواهیم بود.به گزارش فکرشهر از خلیج فارس، متن این بیانیه به شرح زیر است:مردم شریف و قدرشناس استان بوشهر
کد خبر: ۸۸۸۱
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷

فکرشهر: ستاد ائتلاف اصلاح طلبان استان بوشهر در بیانیه ای ضمن دعوت از مردم برای استقبال عزتمندانه از رییس جمهور، اعلام کرد: با حضور خود در مراسم استقبال از ریاست محترم جمهوری نشان می دهیم که در عین پیگیری مجدانه خواسته هایمان از دولت، همچنان حامی سیاست های اصولی رئیس جمهور در ایجاد فضایی آرام، امیدبخش و سرشار از شور امیدواری و زندگی خواهیم بود.

به گزارش فکرشهر از خلیج فارس، متن این بیانیه به شرح زیر است:

مردم شریف و قدرشناس استان بوشهر

تا چند روز دیگر جناب آقای دکتر حسن روحانی، رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران به استان بوشهر سفر خواهد کرد. ضمن خوشامدگویی به جناب آقای روحانی و هیات همراه آرزومندیم این سفر منشأ خیر و برکت هر چه بیشتر برای مردم زحمت کش، فهیم و صاحب اندیشه این استان باشد.

 ستاد ائتلاف اصلاح طلبان استان بوشهر ضروری می داند، به بهانه این سفر نکاتی را یادآوری نماید.

1- چنان که همگان مستحضرند حضور پرشور و مسئولانه مردم سراسر ایران اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 پیامی مهم را همراه خویش داشت و آن پیام همانا ضرورت ایجاد تغییر در سیاست هایی بود که از سوی حاکمان در هشت سال پیش از آن اعمال شد و خسارت های جبران ناپذیری را متوجه این سرزمین نمود. این سیاست ها چه در ارتباط با جهان خارج و چه مرتبط با مسائل داخلی باعث شد که ایران علاوه بر این که در صحنه بین المللی دچار انزوای روزافزون شود، تحریم های ظالمانه و کمرشکنی را نیز از سوی قدرت های خارجی متحمل گردد.

 بدون شک با اندکی درایت و تدبیر و پرهیز از سیاست های توام با شعارزدگی و احساسات، پیش گیری از وقوع این وضعیت تا حد زیادی امکان پذیر بود. 

در صحنه سیاست داخلی نیز اعمال فشارهای گوناگون بر اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و همچنین تنگ کردن فضا برای هر گونه فعالیت برای مخالفان و منتقدان سیاست های دولت پیشین، جوی از یاس و دلزدگی را در عرصه سیاسی فراهم آورده بود.

 عرصه اقتصادی کشور نیز با اعمال سیاست های غلط از جمله خروج میلیاردها دلار از کشور برای وارادت بی رویه انواع کالاهای غیر ضروری و بنجل آن هم در حالی که کشور به دلیل رویارویی با قدرت های بزرگ و سلطه گر به شدت به آن نیاز داشت و همچنین ولنگاری و بلبشوی بی سابقه در مدیریت مالی کشور که به سوء استفاده های هزاران میلیاردی از خزانه مملکت منجر شد، وضعیتی را رقم زد که امروز همگان میراث دار آن هستیم.

در چنین وانفسایی جناب آقای دکتر روحانی با وعده تغییر در وضعیت کشور پا به میدان انتخابات نهاد و با حمایت همه جانبه اصلاح طلبان و به ویژه حمایت های آشکار جناب آقای خاتمی و آیت الله هاشمی رفسنجانی اکثریت آرا را برای احراز سمت ریاست جمهوری کسب نمود. اگر چه پس از انتخاب وزرا، اکثریت نمایندگان مجلس نهم که طیف شکست خورده در انتخابات را تشکیل می دهند، با انواع ترفندها و حذف گزینه های کلیدی برخی وزارت خانه ها مانع از تشکیل کابینه ای مقتدر و دلخواه برای رییس جمهور شدند، اما رئیس جمهور و هیات دولت از فردای آغاز به کار خویش همه توان خویش را در راه رفع ویرانی های حاصل از سیاست های دولت گذشته به کار برده اند که به اهم آنها اشاره می شود:

2- نخستین قدم دولت چنان که آقای روحانی وعده اش را داده بود، ترمیم روابط خارجی کشور و حل مساله هسته ای و کم کردن از فشار تحریم های کمرشکن بوده است. انصافا باید اذعان کرد که دولت و در راس آنها وزیر محترم خارجه جمهوری اسلامی ایران در طول این مدت تلاش نموده اند تا با حفظ عزت کشور و پاسداری از دستاوردهای علمی، از حجم تنش های میان ایران و دولت های خارجی بکاهند و هر چند این تلاش ها با سنگ اندازی های تندروهای داخلی و خارجی که هر دو به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات برای رسیدن به اهداف خود هستند، تلاش های دولت در کم کردن تنش در روابط خارجی تا حد زیادی موفقیت آمیز بوده است. 

3- در زمینه اقتصادی نیز دولت تلاش داشته است تا با اعمال سیاست های هوشمندانه و به ویژه ایجاد فضای اطمینان و آرامش برای سرمایه گذاری و تولید، وضعیت بغرنج اقتصادی را به کنترل خویش درآورد که در این زمینه هم علی رغم موانع وسیع موجود که اخیرا سقوط مشکوک و احتمالا هدفمند قیمت جهانی نفت هم به آن اضافه شده است، به اذعان کارشناسان اقتصادی موفقیت های قابل قبولی داشته است.

4- تلاش دولت در ایجاد آرامش در فضای داخلی کشور و تحقق شعارهای ریاست جمهوری با موانع زیادی روبرو بوده است. بخشی از این موانع به دلیل تمرکز بیش از حد دولت بر مسائل خارجی و حل معضلات اقتصادی بوده است.(که در جای خود قابل درک است) اما بخشی از این موانع نیز حاصل وادادگی بخشی از بدنه دولت و سردرگمی آنها در برابر مانع تراشی های اقلیتی بوده است که در انتخابات ریاست جمهوری از مردم «نه» شنیده اند.

متاسفانه در بسیاری از استان های کشور پست های مدیریتی و سرنوشت ساز مهم همچنان در دست مدیران دولت احمدی نژاد است که برخی از آنان به شکلی علنی تلاش دارند کوشش های دولت را در تحقق وعده هایش به شکست بکشانند.

با این همه ما معتقدیم که در ارزیابی و نقد سیاست های دولت باید کلیه شرایط موجود از جمله عوامل قوی و اثرگذار داخلی و نیز فشارهای روزافزون خارجی از جمله تحریم های همچنان پا برجا، خزانه خالی و سقوط قیمت نفت را در نظر گرفت و عملکرد دولت را با درنظرداشت این موانع سنجید. 

همچنین ما معتقدیم که باید فرصتی را ایجاد کرد که دولت با دلگرمی بیشتر و متکی به حمایت های مردم راه اصلاح گرانه خود را با نقد برخی عملکردهای پیشین به جلو ببرد.

ما همچنین معتقدیم  برای پیشبرد اهداف ریاست محترم جمهور که همانا هدف انتخاب کنندگان اوست، باید شرایطی فراهم شود که مجلسی مستقل، همراه با مردم و دلسوز به حال کشور شکل بگیرد و این فقط با حضور هوشیارانه و مسئولانه همه اقشار مردم در صحنه حمایت از سیاست های دولت و پافشاری بر تحقق خواسته های خویش امکان پذیر است.

 لذا همه مردم شریف را به حمایت آگاهانه و در عین حال منتقدانه از دولت و آمادگی مسئولانه برای انتخاب نمایندگانی همسو با خواست اکثریت مردم ایران دعوت می کنیم.

از ریاست محترم جمهور نیز می خواهیم در سفر خویش به بوشهر، وضعیت حاکم بر این استان به ویژه در زمینه اقتصادی و اشتغال جوانان را مورد بررسی دقیق خویش قرار دهند. وجود خیل بیکاران به ویژه در میان جوانان استانی که پایتخت اقتصادی کشور و خزانه بی کران انرژی کشور است، زیبنده هیچ دولتی از جمله دولت تدبیر و امید نیست. لذا از ایشان می خواهیم تا با بذل توجه ویژه خویش و تخصیص اعتبارات لازم زمینه های ایجاد مراکز اشتغال زایی و تاسیس صنایع پایین دستی مرتبط با نفت و گاز را در استان فراهم آورند و نیز در ایجاد تسهیلات تجاری و بندری در استانی که بیشترین ساحل خلیج نیلگون فارس را دارد، همت گمارد. 

همچنین از ایشان می خواهیم تا در صحنه سیاست داخلی کشور نیز در تحقق آن چه وعده اش را به مردم داده اند، از جمله تامین آزادی های مشروع مردم و نیز مساله رفع حصر به شکلی موثرتر عمل کنند.

 در پایان مردم شریف استان را به حضور در مراسم استقبال عزتمندانه از ریاست محترم جمهور و بخصوص حضور در مراسم سخنرانی عمومی ایشان دعوت می کنیم تا به همگان نشان دهیم که پشتیبان ثابت قدم منتخب خویش تا تحقق همه خواسته هایمان خواهیم بود. بی شک این حضور هوشمندانه می تواند خنثی کننده ترفند کسانی باشد که با انواع واقسام روش ها سعی در ناامید کردن مردم و بازگرداندن آب رفته قدرت به جوی خود دارند و در این میان از هیچ رفتاری در جهت دلسرد کردن مردم چشم نمی پوشند. 

ما با حضور خود در مراسم استقبال از ریاست محترم جمهوری نشان می دهیم که در عین پیگیری مجدانه خواسته هایمان از دولت، همچنان حامی سیاست های اصولی رئیس جمهور در ایجاد فضایی آرام، امیدبخش و سرشار از شور امیدواری و زندگی خواهیم بود.

ستاد ائتلاف اصلاح طلبان استان بوشهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر