شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۹۲۴
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴

فکرشهر: سرپرست اداره کل امور کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: ۲۰ کتابخانه روستایی در استان فعال است که این شمار سه کتابخانه در روستا‌هایی با جمعیت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفری دایر شده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عباس نعمتی با بیان اینکه استان بوشهر ۱۶ روستا با جمعتی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر دارد، افزود: در زمان حاضر۱۳ روستای استان با داشتن این میزان جمعیت مشمول قانون ایجاد کتابخانه هستند که این اداره کل علاوه بر پیگیری برای اخذ مجوز و تخصیص اعتبار، تلاش می‌کند خیران را نیز به سمت مشارکت در احداث این مرکز فرهنگی در روستا‌ها جذب کند.

وی گفت: اکنون بنه‌گز تنگستان و دهقاید و زیارت دشتستان از روستا‌های ۲ هزار و ۵۰۰ نفری و دارای کتابخانه عمومی هستند و کتابخانه دویره بوشهر نیز با جلب حمایت ۲۰۰ میلیونی تومانی خیر کتابخانه‌ساز و همکاری فرمانداری این شهرستان در دست اجرا است.

نعمتی عنوان کرد: در زمان حاضر روستا‌های چاه کوتاه، کره بند و آبطویل بوشهر، گورک سادات، عالی حسینی، شورکی، بنه گز، سمل، بوالخیر و باغک و عامری تنگستان، بهارستان و آبگرمک جم، زیارت، دهقاید، فاریاب و رود فاریاب دشتستان، چارک دشتی، بیدخون عسلویه، چهار روستایی گناوه، محمد صالحی و جزیره‌های شمالی و جنوبی گناوه کتابخانه عمومی دارند.

وی افزود: با توجه به محدودیت سرانه منابع و فضای کتابخانه‌ای، از خیران و دستگاه‌هایی که بودجه‌ای برای توسعه فرهنگی دارند برای مشارکت در توسعه و تقویت این مراکز فرهنگی دعوت می‌شود.

نعمتی گفت: جانمایی کتابخانه‌های عمومی روستایی که در گذشته ساخته شده است مطلوب نیست طوریکه در مناطق حاشیه‌ای و پرت روستا‌ها جای گرفته است و استفاده از آن برای اهالی دشوار است، بنابراین لازم است در برنامه‌ریزی‌های آینده مکان‌یابی مناسب مورد توجه قرار گیرد تا اعضای کتابخانه بتوانند بیشترین استفاده را از امکانات و منابع کتابخانه‌ها داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر