يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۱۴۶
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴

فکرشهر: رئیس دادگستری گناوه گفت: مجریان، متولیان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات برای حضور و مشارکت پرشور و پررنگ مردم در پای صندوق‌های رای مجدانه بکوشند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام حسن فیروز اردکانی روز پنجشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی این شهرستان افزود: دستگاه‌ها و نهادهای عضو ستاد ضمن هماهنگی و تعامل با هیات‌های اجرایی و نظارت و دیگر نهادها توان و همت خود را در زمینه حضور حداکثری مردم بکار خواهند بست.

وی اظهارداشت: این ستاد باهدف پیشگیری از وقوع جرم در محدوده قوانین و مقرارت در سه مرحله قبل، حین و بعد از انتخابات تشکیل شده‌است.

رئیس دادگستری گناوه افزود: ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی بطور مداوم فعالیت‌های انتخاباتی ستادهای تبلیغاتی و کاندیداها و حامیان آنان را رصد می‌کند.

وی یادآورشد: بر اساس بخشنامه جلسه ستاد برای رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی تشکیل و شعبه ویژه‌ای در دادگاه و دادسرای دادگستری شهرستان گناوه در این ارتباط  فعال شده‌است.

فیروز اردکانی بیان کرد: این شعبه چنانچه تخلف و یا جرایم انتخاباتی صورت گیرد خارج از نوبت رسیدگی می‌کند.

وی ادامه داد: توجیه و ارشاد گروه‌های مرتبط با تبلیغات اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی باهدف بازدارندگی و پیشگیری از وقوع جرایم از اولویت‌های این ستاد است.

رئیس دادگستری گناوه گفت: اطلاع رسانی در باره مقررات و قوانین  مرتبط با جرایم و تخلفات انتخاباتی برای افزایش آگاهی‌های عمومی ازطریق رسانه‌های جمعی از دیگر اولویت‌های این ستاد به شمار می‌رود.

فیروز اردکانی بیان کرد: کسانی که در عرصه انتخابات اعم از نامزد، حامی، احزاب و تشکل‌ها، ورود کرده‌اند، اصل اخلاق مداری و رعایت تزکیه را که مورد تاکید آموزه‌های دینی است حفظ و رعایت کنند.

وی افزود: توجه به اصل اخلاق مداری و قانون مداری  و تزکیه در جلوگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی باعث خواهد شد تا خیلی از مشکلات حل شود.

فیروز اردکانی گفت: با کسانی که قوانین و مقررات، اخلاق مداری و رعایت اصل تزکیه و وجهه انتخابات را زیر سئوال ببرند، شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات ورود و برخورد خواهد کرد.

وی افزود: جلسات ستاد رسیدگی به جرائم انتخاباتی هر هفته یک بار برگزار و در گزارشی به ستاد استانی اعلام خواهد شد.

رئیس  هیات نظارت شورای نگهبان در گناوه گفت: مجریان و ناظران امر انتخابات، با پرهیز از هرگونه تخلف و بی طرفی در زمینه مشارکت حداکثری مردم با بهره‌گیری از رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب مجدانه تلاش کنند.

خدانظر رئوفی افزود: نامزدها مطمئن باشند که تبلیغات پیش از موعد آنان که تخلف است از دید مجریان پنهان نخواهد نماند و رصد و ثبت خواهد شد.

وی اظهارداشت: در صورت مجوز برپایی ستاد تبلیغاتی بویژه ریاست جمهوری، برگزاری یک جلسه آموزشی و توجیهی برای مسئولان آن ضرورت دارد.

رئیس دفتر هیات نظارت شورای نگهبان در گناوه گفت: نامزدها موظف هستند در وقت قانونی رئیس ستاد تبلیغاتی خود را به عوامل اجرایی انتخابات معرفی کنند.

سیردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر