دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۳۱۳
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

فکرشهر: رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیلات لازم برای توسعه کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر تخصیص یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم جمیری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی است که باید به خوبی از فعالان این حوزه در استان حمایت شود.

وی ادامه داد: در نشستی که با مسئولان بانکی داشتیم بر لزوم تخصیص اعتبارات مورد نیاز به حوزه کشاورزی استان خصوصاً در زمینه گلخانه و پرورش آبزیان تاکید شد تا در آینده شاهد تخصیص اعتبارات مورد نیاز باشیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مانع زدایی و پشتیبانی از کشاورزان زحمتکش استان که با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می‌کنند را به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: استان بوشهر استعداد خوبی در حوزه تولیدات کشاورزی دارد ولی متأسفانه با وجود نارسایی‌ها، کمبودها و مشکلات عدیده ای که پیش روی کشاورزان و تولیدکنندگان استان قرار دارد نتوانسته‌ایم به جایگاهی که متناسب با این ظرفیت‌ها است دست پیدا کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با اشاره به ضرورت حمایت جدی از بخش تولید به خصوص تولیدات کشاورزی با نگاه عملیاتی بیان کرد: با توجه به کاهش منابع آبی و خاکی مناسب برای کشاورزی، کشت گلخانه‌ای اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است زیرا علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، در واحد سطح نیز تولید بسیار بیشتری دارد.

جمیری گفت: در خصوص تخصیص اعتبار با نرخ ۱۲ و ۱۴ درصد از محل منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه طرح‌های گلخانه‌ای در استان مذاکراتی را داشته‌ایم و مقرر شد با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی استان در این خصوص اقدام شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، مکانیزاسیون در بخش کشاورزی را موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید و بهره وری دانست و اظهار داشت: کمبود منابع آبی پایدار در استان، ضرورت توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی برای استفاده از منابع محدود موجود و افزایش بهره وری و رونق تولید را دو چندان کرده است.

وی افزود: درخواست کشاورزان استان برای تخصیص اعتبار در زمینه مکانیزاسیون و خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی از قبیل تراکتور و کمباین مطرح و مقرر شد تسهیلاتی به کشاورزان استان اعطا شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر، اختصاص اعتبار برای طرح‌های پرورش ماهی و میگو، پرداخت خسارات کشاورزان بیمه شده و اختصاص اعتبار برای خرید نهاده‌ها، کود و سم را از دیگر نیازها دانست.

وی خاطر نشان کرد: تعداد زیادی از کشاورزان در جریان سیل و خشکسالی هایی که استان ما با آنها درگیر است، خسارت دیده‌اند و بدهکار شده‌اند، برای امهال تسهیلات، بخشودگی جرایم و دیرکرد آنها مذاکره شد و مقرر شد بر اساس ضوابط در این خصوص با کشاورزان همکاری و مساعدت شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر