جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: وزیرجهاد کشاورزی گفت: براساس توافقاتی که با کشور روسیه انجام شد نخستین محموله میگوی پرورشی به صورت محدود از ایران به این کشور صادر شد.به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محمود حجتی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مرکز ملی تحقیقات میگوی عاری از بیماری خلیج فارس در بوشهر به خبرنگاران اظهار داشت : تقاضای سالانه کشور روسیه 200 هزار تن میگوی پرورشی است و با توجه به این موقعیت بازار روسیه برای میگوی پرورشی ایران بسیار مهم و حساس خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۳۴
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۰

فکرشهر: وزیرجهاد کشاورزی گفت: براساس توافقاتی که با کشور روسیه انجام شد نخستین محموله میگوی پرورشی به صورت محدود از ایران به این کشور صادر شد.
به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محمود حجتی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مرکز ملی تحقیقات میگوی عاری از بیماری خلیج فارس در بوشهر به خبرنگاران اظهار داشت : تقاضای سالانه کشور روسیه 200 هزار تن میگوی پرورشی است و با توجه به این موقعیت بازار روسیه برای میگوی پرورشی ایران بسیار مهم و حساس خواهد بود.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 20 هزارتن میگوی پرورشی در کشور تولید شده در حالی که پارسال فقط بین 10 تا 12 هزار تن میگوی پرورشی برداشت شد.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد:با این روند تولید و میزان سرمایه گذاری های انجام شده دربخش زیرساخت ها و پشتیبانی دولت از تولید کنندگان، ایران در بخش تولید میگوی پرورشی حرف نخست را در منطقه خواهد زد.

وی گفت: میگوی پرورشی تولیدی ایران به کشورهای اروپایی و شرق دور صادر می شود.

حجتی درباره مشکلات زیرساختی سایت های پرورش میگو افزود: خدمات زیر بنایی برای سایت ها یکی از تنگناهای فعالان صنعت میگوی پرورشی است ولی روز به روز این مشکلات در حال رفع شدن است.

وی ادامه داد: با کمک استانداران و پشتیانی دستگاه های اجرایی به دنبال تقویت و تکمیل زیرساخت های پرورش میگو در کشور هستیم.

حجتی درباره مرکز ملی تحقیقات میگوی عاری از بیماری خلیج فارس بوشهر گفت: این مرکز با همکاری معاونت علمی رییس جمهوری و تحقیقات شیلات ایران در حال تکمیل و راه اندازی است که با بهره برداری از این مرکز تحقیقاتی زمینه ای برای تولید میگوی عاری از بیماری در کشور فراهم می شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: این مرکز با تولید لاروهای عاری از بیماری می تواند مشکل بیماری میگو از جمله لکه سفید را که در سال های گذشته خساراتی به تولید کنندگان وارد کرد، رفع یا به مراتب کمتر کند.

وی افزود: با ظرفیت های قابلی که در سواحل شمال و جنوب کشور وجود دارد باید ایران به یکی از قطب های بزرگ تولید، بسته بندی و صادرات میگو تبدیل شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر