شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۴۵۲
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸

فکرشهر: سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه تازه‌‏ترین دستورالعمل‌های بهداشتی کرونایی مرتبط با مکان‌‏ها و باشگاه‌‏های ورزشی این استان ابلاغ شده این مراکز ‌باید نسبت به رعایت آنها اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش فکرشهر، کمال صالح احمدی روز سه‏‌شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: در این ارتباط نیاز است همه باشگاه‌ها روزانه حداقل ۲ تا ۳ بار نسبت به ضدعفونی و گندزدایی وسایل و تجهیزات باشگاه اقدام و در هر سانس نیز از پذیرش بیش از ۱۰ نفر اجتناب کنند.

وی بیان کرد: همچنین باید در بین هر سانس نیم ساعت تعطیل و نسبت به ضدعفونی محیط اقدام کنند و همه ورزشکاران نیز وسایل شخصی از جمله(حوله، آب، ماسک و مایع ضد عفونی) به همراه داشته باشند.

صالح احمدی با تاکید بر تداوم تعطیلی بوفه و غذا خوری باشگاه‎‌ها اظهار داشت:  ورود ورزشکاران دارای علائم به باشگاه‏‌ها ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد می‌‏شود.

وی گفت: فعال بودن تهویه و سیستم خنک‌ کننده، ضدعفونی مستمر سرویس‎‌های بهداشتی از دیگر مواردی است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

صالح احمدی اظهار داشت: در سال گذاشته در مجموع ۴۲۰ مورد نظارت بر مکان‏‌های و باشگاه‌‏های ورزشی با هدف رعایت شیوه‌نامه‌‎ها انجام شد که در جریان این بازدیدها باشگاه‌های متخلف اعمال قانون شدند.

وی افزود: نظارت هفتگی از اماکن و باشگاه‌ها توسط بازرسان هیات پزشکی ورزشی و ارائه گزارش هفتگی به اداره کل ورزش و جوانان همچنان با جدیت اعمال خواهد شد.

صالح احمدی اظهار داشت: راه‌اندازی کلینیک پزشکی ورزشی از طریق مزایده عمومی، نظارت عالیه توسط کارشناسان امور باشگاه‌ها، هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی برای بازرسی مشترک، در اختیار قراردادن اماکن مورد نیاز برای واکسناسیون و نظارت‌ بر باشگاه‌های ماساژ از اولویت‌‏های جدی هیات پزشکی ورزشی استان بوشهر برای سال جاری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر