يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۴۸۶
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴

فکرشهر: مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: طی سال گذشته بار مراجعات پزشکی در استان بوشهر ۳۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش فکرشهر از مهر، پرویز رمضانی عصر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در استان بوشهر بیش از ۴۹۰ نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و از خدمات این بیمه بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: صندوق روستایی با ۶۰ درصد و صندوق بیمه سلامت همگانی با ۱۶ درصد بیشترین سهم را از بیمه شدگان این بیمه دارند که به صورت رایگان زیر پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر از استقرار سامانه شهروندی سوابق بیمه‌ای خبر داد و بیان کرد: بیمه شدگان می‌توانند علاوه بر دسترسی و بازدید از سابقه‌های درمانی خود برای تمدید بیمه نیز درخواست ارائه کنند.

وی با اشاره به سیستم ارجاع بیمه شدگان صندوق روستایی ادامه داد: پزشک کد ارجاع و کد ملی را در این فرم درج می‌کند و بیمار با استفاده از این کد می‌تواند تا سه بار در یک ماه به پزشکی با همان تخصص درج شده مراجعه کند.

توسعه خدمات الکترونیک

رمضانی افزود: برای استفاده از سیستم ویزیت و نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت تنها ارائه کد ملی لازم است و هر گونه تماس و پیامک مبنی بر صدور کارت هوشمند سلامت از سوی سودجویان کلاه‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه در استان بوشهر ۴۰۰ مؤسسه تشخیصی و درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند تصریح کرد: این تعداد مؤسسه تشخیصی و درمانی ۹۰ درصد از کل مؤسسه‌های موجود در استان را شامل می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر افزود: سال گذشته ۱۶۵ میلیارد تومان اعتبار شامل ۶۵ میلیارد تومان در بخش خدمات تشخیصی و درمانی گروه یک (پزشک عمومی، داروخانه و تصویربرداری) و نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان در سایر خدمات هزینه کرده است.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته بار مراجعات پزشکی در استان بوشهر ۳۰ درصد کاهش یافت افزود: به دلیل بیشتر بودن هزینه درمانی بیماران بستری مبتلا به کرونا مجموعه اعتبار اختصاص یافته بیمه سلامت افزایش یافت.

پرداخت بموقع بدهی‌ها

رمضانی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد هزینه بستری مبتلایان به کرونا را دولت در قالب بیمه سلامت پرداخت می‌کند، گفت: هزینه بستری بیماران مبتلا به کرونا به طور میانگین ۱.۵ تا ۱.۷ برابر بیشتر از سایر بیماران است.

وی بیان کرد: برای دو صندوق پرجمعیت بیمه سلامت استان یعنی صندوق بیمه روستایی و بیمه همگانی چاپ دفترچه الکترونیکی متوقف شده و قرار است تا ابتدای تیرماه چاپ این دفترچه به طور کامل متوقف شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر افزود: از ابتدای سال گذشته تا کنون ۲۴۰ هزار ویزیت الکترونیک و ۱۲۰ هزار نسخه الکترونیک در بیمه سلامت بوشهر ثبت شده و حدود ۶۰ هزار نسخه به صورت الکترونیکی در داروخانه و مراکز پاراکلینیک استان پذیرش شده است.

وی ادامه داد: استقرار نسخه نویسی الکترونیک در این استان بر اساس برنامه‌ریزی‌ها به خوبی طی شده است به گونه‌ای که تجویزهای الکترونیکی از ۷۰ درصد فروردین سال گذشته امروز به ۹۴ درصد رسیده است.

رمضانی اظهار داشت: با الکترونیکی‌شدن کارها مدت زمان بدهی‌های این بیمه که در گذشته به چند ماه می‌رسید کاهش یافته و اکنون پرداخت مطالباتی که اسناد آن به صورت الکترونیکی دریافت شده و ۱۰۰ درصد مطالبه داروخانه‌ها به صورت ماهانه پرداخت می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر