شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: در سفر دولت تدبیر و امید به استان بوشهر احداث دو دهکده گردشگری درکنار چند پروژه دیگر مصوب شده که یکی از آنها مربوط به شهرستان گناوه است.به گزارش فکرشهر، مسعود سلطانی فر شامگاه سه شنبه در دیدار با مردم و مسوولان شهرستان گناوه افزود: تامین اعتبار برای بزرگراه دشتستان به گناوه ،گناوه به گوره به گچساران و گناوه به دیلم از دیگر رهاوردها و هدیه دولت تدبیر وامید به مردم شهرستان گناوه است که مصوب شده و در جلسه شورای اداری با حضور رییس جمهوری ابلاغ و اعلام خواهدشد.
کد خبر: ۸۹۵۳
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۹

فکرشهر: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: در سفر دولت تدبیر و امید به استان بوشهر احداث دو دهکده گردشگری درکنار چند پروژه دیگر مصوب شده که یکی از آنها مربوط به شهرستان گناوه است.
به گزارش فکرشهر، مسعود سلطانی فر شامگاه سه شنبه در دیدار با مردم و مسوولان شهرستان گناوه افزود: تامین اعتبار برای بزرگراه دشتستان به گناوه ،گناوه به گوره به گچساران و گناوه به دیلم از دیگر رهاوردها و هدیه دولت تدبیر وامید به مردم شهرستان گناوه است که مصوب شده و در جلسه شورای اداری با حضور رییس جمهوری ابلاغ و اعلام خواهدشد.

وی بابیان اینکه کشور ایران با دارابودن سه هزار کیلومتر نوارساحلی در جنوب از وجود یک دهکده گردشگری برخوردار نیست، گفت: ایجاد دهکده های بزرگ گردشگری در کشور از رویکردهایی است که در دولت تدبیر وامید مورد توجه قرار گرفته که هر کدام از آنان با مدل های فعلی روز دنیا اجرا خواهند شد.

وی اظهارکرد: ساحل زیبا، مردم خونگرم و اصیل و هویت تاریخی فرهنگی از عمده دلایل مصوب شدن انتخاب شهر گناوه به عنوان دهکده گردشگری بوده است که با اجرایی شدن آن کمک شایانی به صنعت گردشگری خواهد کرد.

سلطانی فر بیان کرد: امیدواریم بلافاصله با انتخاب مشاور که در حال انجام است ، مطالعات دهکده گردشگری گناوه انجام و درمدت چندماه همزمان واگذاری زمین انجام شود.

وی گفت: ما به عنوان دولت و دستگاه حاکمیتی در ایجاد زیرساخت ها به گونه ای کار می کنیم که برای بخش خصوصی توجیه داشته باشد تا آنان بتوانند با روش های مختلف دراین دهکده در بخش های مختلف سرمایه گذاری کنند و در مدت پنج سال آینده به کانون مهم فعالیت های اقتصادی و تامین اشتغال تبدیل شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بااشاره به اینکه مصوبات سفرهای استانی از چندماه قبل برنامه ریزی و کارهای کارشناسی دقیقی انجام شده است افزود: رییس جمهوری دراین سفرها تاکید دارد که در اعلام مصوبات نباید سر مردم را کلاه بگذاریم و دروغ بگوییم و باید همه ملاحظات درنظر گرفته شود.

سلطانی فر ادامه داد: رییس جمهوری از اینکه در هر سفری 400 مورد تصویب شود و بعد 90 درصد آنها روی کاغذ بماند تاکید جدی دارد که نباید به این شکل انجام شود.

به گزارش ایرنا، وی گفت: تمام مکان ها، بناها و محوطه های تاریخی که امروز به عنوان آثار تاریخی باستانی در همه نقاط کشور داریم حدود سه الی چهارصد آن چیزی است که بیرون است و 96 تا 97 درصد زیرخاک است و قرن ها طول می کشد که از دل خاک و کوه ها بیرون آیند.

سلطانی فر بیان کرد: اگر بتوانیم بسیاری از آثار ، مکان و محوطه هایی را که در زیر خاک هستند بیرون بکشیم بدون شک در 10 تا 15 سال دیگر جزو سه کشور اول دنیا و حتی رتبه اول را در زمینه جاذبه های فرهنگی و تاریخی بدست خواهیم آورد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر