شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۷۹۴
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۶

فکرشهر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرآن کریم مشعل فروزانی است که بر آن نه اعوجاج و دگرگونی راه دارد؛ نه باطلی و ناراستی و از این رو استوارترین مسیر هدایت بشر به قله سعادت است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید عباس صالحی  در این پیام که روز دوشنبه در آیین انتخاب بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی ایران قرائت شد یادآور شد: قرآن کریم کلام وحی الهی و یادگار جاودان پیامبر اکرم (ص)، جامع لطائف و اصرار و معارف پروردگار است؛ مشعلی فروزان که همچون خورشید پر فروغ، صحنه‌های زندگی آدمی را به نور هدایت روشن می‌کند؛ مجموعه‌ای سرشار از اعجاز کلامی و معرفتی که دل‌ها را تسخیر و با معانی و مفاهیم و آموزه‌های بلند آن، عقل‌ها را مدهوش خویش کرده است، کتابی که بر آن نه اعوجاج و دگرگونی راه دارد؛ نه باطلی و ناراستی و از این رو استوارترین مسیر هدایت بشر به قله سعادت است.

وی تصریح کرد: آدمی هر چه در مسیر کمال و تعالی مقرب‌تر، بهره‌اش از این عروه‌الوثقای بی‌مانند بیشتر و هر که آیینه دلش پاکیزه‌تر، روشنای آفتاب هدایت قرآن در او نمایان‌تر خواهد بود. وصف این صحیفه نورانی با هیچ قلمی و اندیشه‌ای میسر نیست و درک بلندای مفاهیم و آموزه‌های آن فراتر از محدوده اندیشه بشر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: به لطف الهی و به یمن تلاش‌های نظام جمهوری اسلامی، عطر قرآن کریم بوستان ایران زمین را عطرآگین کرده و فضای عمومی کشور بیش از پیش به انس و بهره‌مندی از مفاهیم گران‌سنگ قرآنی توجه شده است.

صالحی گفت: از این رو، در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب اسلامی و با عنایت به ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و پیشینه شایسته قرآنی در شهرستان بوشهر، این شهرستان به عنوان "نخستین پایتخت قرآنی ایران" برای مدت یکسال معرفی می‌شود و این لوح افتخار به اهالی فرهیخته، نجیب و مومن آن دیار تقدیم می‌شود.

در پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری شده است در سایه توفیقات الهی و با همکاری شخصیت‌های برجسته دینی و نهادهای فرهنگی، صاحبنظران و اساتید قرآنی و با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم، شاهد شکوفایی بیشتر فعالیت‌های قرآنی و توسعه فرهنگ متعالی قرآن و عترت در گستره ایران اسلامی باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر