يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۸۱۱
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹

فکرشهر: معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۷۵۰ روستای کشور با هدف انتخاب به عنوان روستای قرآنی مدارک خود را به دبیرخانه این طرح ملی ارسال کردند.

به گزارش فکرشهر، عبدالهادی فقهی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  پالایش و تصمیم نهایی برای معرفی ۱۰ روستا قرآنی ایران در روزها و هفته آینده صورت خواهد گرفت که برخی از روستاهای بوشهر نیز در این زمینه به دبیرخانه طرح ملی روستاهای قرآنی ارسال مدرک داشتند.

وی بیان کرد: معرفی ۱۰ روستای قرآنی ایران یکی از طرح‌های ملی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که این مهم در قالب طرح‌نامه محقق خواهد شد.

فقهی زاده ادامه داد: امیدواریم رویداد بزرگ انتخاب شهرستان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی در سال ۱۴۰۰ زمینه‌ای برای شکوفایی فعالیت‌ها و توسعه فرهنگ قرآنی در این استان و دایره سرزمینی جمهوری اسلامی باشد.

وی گفت: در طرح ملی پایتخت قرآنی سه سطح برنامه مدنظر است که در تفاهم‌نامه منعقد شده با استانداری بوشهر زمینه عملی شدن آن فراهم خواهد شد.

فقهی زاده اظهار داشت: در این ارتباط برخی از فعالیت ‌ای شایسته در سطح شهرستان رقم خواهد خورد و برخی از آن در سطح استانی و سطح فراگیر آن نیز در گستره ملی با مشارکت موثر نهادها، سازمان‌ها و شخصیت‌ها و استادان قرآنی استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی گفت: طبق نظام نامه برای طرح ملی پایتخت قرآنی ایران تعریف شده در ماه‌های منتهی به پایان سال انتخابات برگزار و در رقابت دیگر شهرستان‌ها دومین پایتختی قرآنی ایران برای سال ۱۴۰۱ انتخاب خواهد شد.

فقهی زاده عنوان کرد: در این زمینه شهرستان‌ها و مراکزی در کشور برای احراز پایتخت قرآنی کشور با یکدیگر به رقابت می‎‌پردازند.

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۹ سه گانه پایتخت‌های دینی را در کشور طراحی کرد که براین اساس کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه، یزد پایتخت صحیفه سجادیه و بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور انتخاب شدند.

آیین رسمی معرفی بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور در سال ۱۴۰۰ روز دوشنبه ۱۰ خردادماه با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور معاون قرآن و عترت این وزارتخانه در بوشهر برگزار شد.   

در برنامه بوشهر نخستین پایتخت قرآنی ۱۴۰۰، ۸۰ برنامه قرآنی و ۳۵ طرح ابتکاری حوزه قرآن اجرا خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر