دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۹۰۰۴۵
جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهرگفت: ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر عسلویه به عنوان یک مطالبه عمومی و در راستای برنامه ریزی های زیست محیطی و سنجش کیفیت هوای این شهرستان به عنوان میزبان صنایع نفت ،گاز و پتروشیمی بهره برداری شد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی محیط زیست، فرهاد قلی‌نژاد روز جمعه به رسانه‌ها اعلام کرد: ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر عسلویه شامل دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا همانند سنجش گرد و غبار، گازهای سولفور، نیترات و کربن است که با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال افتتاح شده است.

وی بیان کرد: شهرستان‌های عسلویه و کنگان به دلیل استقرار صنایع نفت و گاز نیازمند پایش زیست محیطی هستند که سنجش کیفیت هوای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا اطلاع از وضعیت هوا در شناسایی منابع آلودگی هوا موثر است.

قلی‌پور بااشاره به اینکه احداث مرکز پایش جامع زیست میحطی عسلویه نیز در دست پیگیری است ادامه داد: ایستگاه پایش کیفیت هوای شهر کنگان نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید .

وی یادآور شد: پایش وضعیت آب و خاک و هوا از وظایف سازمان حفاظت محیط زیست است که در این زمینه اقدام‌های موثری در حال انجام است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر