يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ ارسالی خوانندگان:
فکرشهر: بالاخره رییس جمهوری کشور و هیات همراه به استان بوشهر آمدند و بعد از چند نشست، رفتند؛ سفری که در کنار تمام مزایایش برای برخی مناطق و احیانا اشخاص، اعتراض اهالی ...
کد خبر: ۹۰۰۸
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۷

فکرشهر: بالاخره رییس جمهوری کشور و هیات همراه به استان بوشهر آمدند و بعد از چند نشست، رفتند؛ سفری که در کنار تمام مزایایش برای برخی مناطق و احیانا اشخاص، اعتراض اهالی شهرستان های این استان زرخیز را نیز به همراه داشت.

از آنجایی که آقای رییس جمهور در سخنرانی خود مردم شهر بوشهر را مخاطب قرار می داد، این گونه تصور می شد که شاید وی گمان می کند تمام استقبال کنندگان از این شهرند و سایر نقاط استان منتظر حضور نمایندگان می باشند ولی پس از این که مصوبات را نیز اعلام نمود و تاکید کرد که همه ی طرح ها پس از نظرسنجی از مردم مصوب شده، اطمینان حاصل شد دکتر روحانی چنین تصور می نماید که تنها در جمع بوشهری هاست و نه استان بوشهری ها!

بهرحال، کاروان تدبیر و امید آمد و 20 طرح را با این اطمینان که در سال های 94 و 95 اجرایی خواهند شد، مصوب کرد، طرح هایی که یازده تای آن صرفا برای مرکز استان و مابقی برای دیگر شهرستان ها بود.

همین امر رضایت خاطر مرکز نشینان و اعتراض مردم سایر نقاط استان را را در پی داشت به نحوی که با گذشت دو روز از حضور کاروان تدبیر و امید، مردم نقاط مختلف استان همچنان برای پیدا کردن مصوبه ای که دستاورد این سفر ریاست جمهوری برای منطقه شان باشد، رسانه ها و اطلاعات مطلعین را جستجو می نمایند و البته اغلب، چیزی نمی یابند. 

در این جا باید به چند نکته اشاره نمود:

1. رییس جمهور تنها طرح هایی را اعلام نمود که قبلا نیز مطرح شده و بررسی هایی رو آن صورت گرفته بود و به گفته ی خودش، طرح هایی که قابلیت اجرایی در این مدت را داشته باشند.

2. این طرح ها که باز هم به قول رییس جمهور دارای اولویت در نظر سنجی های عمومی عنوان شده بودند، از سوی استانداری و مدیریت ارشد ان به دکتر روحانی و کاروان تدبیر و امید منتقل شده بود و پر واضح است که هر چه از سوی استاندار که نماینده ی دولت تدبیر و امید در استان است، مطرح شود، برای انان سند می باشد.

3. قطعا آن چه که به تصویب رسیده، در کنار برخی منافع منطقه ای کوچک، منافع بزرگ تری را هم دنبال می کند، از جمله نیروگاه های جدید اتمی، منطقه آزاد، جاده ها و حتی فاضلاب بوشهر که در دراز مدت سلامت محیط زیست دریا در ساحل بوشهر را در پی خواهد داشت.

4. با این وجود باید از این امر قدردانی نمود که چون گذشته ده ها طرح غیر اجرایی و در حد حرف مصوب نشده و قول های لازم نیز برای اجرایی شدن همین تعداد طرح محدود داده شده است.

5. نکته ای که از همه مهم تر به نظر می رسد عدم توجه به امر مهاجرت در ارائه ی طرح ها می باشد. در حالی که راه خروجی دیگر برای شهر بوشهر نه درخواست عمومی بوده و نه کم هزینه می باشد ( رییس جمهور در نشست خبری خود اذعان کرد که احداث این راه هزینه ی زیادی در برخواهد داشت)؛ تنها بخاطر وضعیت استراتژیک این شهر در دستور کار قرار گرفته است؛ با این حساب اگر طرح های دیگری در سایر نقاط استان اجرا شود به نحوی که تمایل افراد برای زندگی در بوشهر کاهش یابد و میزان مهاجرت به این شهر کم تر شود، در صورت وقوع حوادث احتمالی، توان مقابله با ان ها نیز با توجه به کم تر بودن جمعیت شهر افزایش می یابد.

6. آن چه که عموم مردم انتظار داشتند، در این سفر محقق نشد، از جمله بحث راه اهن و پتروشیمی، اشتغال و امثالهم ولی این نکته را برای مسئولین مشخص نمود که مردم استان بوشهر در عین سکوت و قانع بودن، بسیار می دانند و عدم رضایت شان را در مواقعی چون انتخابات به منصه ی ظهور می رسانند.

نام محفوظ

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر