دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۱۱۰
شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷

فکرشهر: دبیرستاد انتخابات استان بوشهر گفت: از مجموع ۷۹۷هزارو ۹۵۱ نفر واجد شرایط رای این استان برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان ۱۸هزارو ۴۳۸ نفر رای اولی هستند .

به گزارش فکرشهر، خسرو دهقانی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از این جمعیت ۹هزار و ۳۷۹ نفر مرد و ۹هزار و ۵۹ نفر زن هستند.

وی بیان کرد:  از مجموع ۷۹۷ هزار و ۹۵۱ نفر واجد شرایط رای دادن انتخابات ۲۸ خرداد در استان بوشهر ۴۲۸ هزار و ۸۰۲ نفر مرد و ۳۶۹ هزار و ۱۴۹ نفر زن هستند.

دهقانی در خصوص تناسب رای دهندگان مرد و زن در استان بوشهر اظهارداشت : در مجموع تعداد واجدان شرایط رای مرد استان حدود ۵۴ درصد و واجدان شرایط زن حدود ۴۶ درصد هستند.

وی یادآورشد: درصد بیشتر واجدان شرایط رای مرد در استان به دلیل حضور کارگران و کارکنان مرد غیر بومی شاغل در شهرستان‌های عسلویه و کنگان است به نحوی که تعداد واجدان شرایط مرد در شهرستان عسلویه حدود ۷۳ درصد و این نسبت در شهرستان کنگان ۶۷ درصد مرد است.

دهقانی گفت: شهرستان بوشهر با مجموع ۱۹۸هزار و ۸۲۲ نفر بیشترین و شهرستان دیلم با ۲۴ هزار و ۱۰۷ نفر کمترین آمار رای دهندگان استان را به خود اختصاص داده اند.‌ 

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر