سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۱۹۰
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۱

فکرشهر: مدیر کل اوقاف استان بوشهر: متقاضیان شرکت در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان بوشهر رشد ۸ برابری داشته است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل پور با بیان این خبر افزود: ۵۵۳ نفر در این استان برای شرکت در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم نام‌نویسی کردند.

وی اعلام کرد: تعداد شرکت کنندگان بوشهری در سالی که به عنوان پایتختی قرآن کریم مزین شده است، نسبت به دوره گذشته در سال ۹۹، به میزان ۸ برابر افزایش داشته است.

وی افزود: مسابقات قرآن کریم باید در مرحله شهرستانی و استانی تا پایان شهریور ماه برگزار شود که در حال برنامه‌ریزی هستیم و زمانبندی برگزاری مسابقه به زودی به شرکت‌کنندگان اطلاع رسانی می‌شود.

اسماعیل پور با بیان اینکه بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان از شهرستان بوشهر هستند، گفت: تجهیزات لازم فراهم شده است و تلاش می‌شود در راستای پیشگیری از ایجاد تجمع و توجه به سلامت شرکت کنندگان، مسابقات در تعداد حوزه‌های بیشتر و به صورت ویدئو کنفرانس انجام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر عنوان کرد: این مسابقات در ۲ بخش خانم‌ها و آقایان و در رده سنی بالای ۱۸ سال، در رشته‌های قرائت تحقیق ، قرائت ترتیل، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، تفسیر عمومی قرآن، همسرایی و همخوانی قرآن کریم، اذان و دعاخوانی برگزار می ‎شود.

وی یادآور شد: رشته‌های حفظ ۵ و ۱۰ جزء در دو بخش بانوان و آقایان تنها در مراحل شهرستانی و استانی و رشته‌های دعاخوانی و همسرایی و همخوانی قرآن هم در دو مرحله استانی و ملی و رشته های قرائت تحقیق و حفظ کل تا مرحله بین المللی برگزار می‌شوند.

وی از همت و تلاش و همکاری روسای ادارات اوقاف وامورخیریه شهرستان ها،مدیران موسسات و خانه های قرآن شهرس و روستایی، ارگان ها و نهادها، شهرداری های شهرستان ها، مدیران خبرگزاری ها، سایت های خبری، نشریات و کانال های خبری در فضای مجازی و همچنین اساتید قرآنی استان در اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی این دوره از مسابقات تشکر کردند.

مهلت شرکت در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم ساعت ۲۴ شب ۱۳ خرداد ماه به پایان رسید.

مدیر کل اوقاف وامورخیریه استان بوشهر خاطر نشان کرد متسابقین جهت مشاهده آیین نامه ها و مقررات داوری و همچنین منابع آزمون های چهل چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم می توانند به درگاه اینترنتی www.quraniran.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر