شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۲۰۳
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱

فکرشهر: مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: با توجه به تعطیلات نیمه خرداد ماه و گرمای هوای مراجعه به مراکز انتقال خون این استان کاهش یافته و ذخیره پلاکت در وضعیت رو به کاهش قرار گرفته است.

به گزارش فکرشهر، نرگس عبیدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه از هر واحد خون یک واحد پلاکت گرفته می‌شود، افزود: همه هم استانی‌ها بویژه افراد دارای گروه‌های خونی A مثبت و AB مثبت برای اهدای خون خود به مراکز چهارگانه انتقال خون سطح این استان مراجعه کنند.

وی بیان کرد: کاربرد پلاکت در جلوگیری از خونریزی است و علاوه بر بیماران سرطانی، برای افراد تحت اعمال جراحی و مصدومان حوادث و سانحه‌ها استفاده می‌شود.

عبیدی یادآور شد: از ابتدای امسال تا امروز ۶ هزار و ۲۸۴ نفر در استان بوشهر خون اهدا کرده‌اند و ۲ هزار و ۲۱۸ واحد پلاکت بر اساس نیاز بیمارستانی مصرف شده‌است که پاسخگوی نیاز این استان بوده‌ایم.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر تاکید کرد: با این حال به دلیل محدود بودن عمر فراورده‌های خونی لازم است افرادی که شرایط لازم برای اهدای خون دارند، برای اهدا به مراکز انتقال خون بوشهر، دشتستان، گناوه و کنگان  مراجعه کنند و به یاری بیماران و مصدومان حوادث بشتابند.

وی گفت: مدت زمان نگهداری گلبول‌های قرمز و پلاکت به ترتیب پنج و ۳۵ روز است و هر فرد با اهدای خون خود جان سه نفر را از مرگ نجات می‌دهد.

عبیدی با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه از کرونا به طور کامل در مراکز انتقال خون استان بوشهر رعایت می‌شود، عنوان کرد: افراد در گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال با وزن بالای پنجاه کیلوگرم‌ در صورت داشتن سلامتی می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر