چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۲۷۰
سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۱

فکرشهر: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان موافقت کردند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه نظام رتبه بندی معلمان، با ۲۲۷ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در جلسه با کلیات این لایحه موافقت کردند.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در موضوع کلیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان تقاضای دو شوری دارد و با تصمیم هیأت رئیسه مجلس، این لایحه به کمیسیون آموزش ارجاع می‌شود.

احمد رضا فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش در تشریح طرح- لایحه نظام رتبه بندی معلمان، گفت: از سال ۹۲ قرار بود که لایحه رتبه بندی به مجلس بیاید و انتظار فرهنگیان برآورده شود و در نهایت در اسفندماه سال گذشته لایحه رتبه بندی به مجلس رسید هرچند که این لایحه اشکالات فراوانی داشت و کمیسیون‌ها بر روی این لایحه کار کرده و منتظر هستیم بعد از دو شوری بودن ایرادات و اشکالات لایحه رتبه بندی حل شود؛ با گروه‌های مختلف نشست‌هایی برگزار شد و نظرات نمایندگان را خواهیم گرفت و به این انتظار طولانی پاسخ بدهیم.

وی ادامه داد: لایحه رتبه بندی برای معلمان ارزش کیفی و معنوی دارد و جایگاه واقعی معلمان را برمی گرداند این جایگاه سال‌ها مغفول مانده و یکی از الزامات سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش؛ لایحه رتبه بندی معلمان است. نمایندگان هم زحمت کشیدند و بودجه‌ای را برای لایحه رتبه بندی قرار داده اند.

فلاحی تاکید کرد: به علت اینکه لایحه مجددا به دولت برنگردد کلیات در کمیسیون کار و تائید شد و اولویت آن در جلسه قبلی به تصویب رسید و امروز گزارش کمیسیون در خصوص کلیات آن را خدمت شما عرض می‌کنم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر