يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: تنها با گذشت سه روز از سفر رییس جمهوری به استان بوشهر و زمین خوردن نخستین کلنگ احداث سد دالکی روز یکشنبه با انجام انفجارات، ساخت دو تونل انحراف آب رودخانه دالکی در شهرستان دشتستان عملیات مقدماتی برای نجات دو میلیون اصله نخل از خطر کم آبی آغاز شد.به گزارش فکرشهر، ایرنا در ادامه نوشت: مدیرعامل آب منطقه ای استان بوشهر روز یکشنبه درآیین اجرای این عملیات گفت: امروز با این انفجارات کار ساخت دو تونل انحرافی ورودی و خروجی آب رودخانه دالکی برای فراهم شدن زمینه اجرای بدنه این سد آغاز شد. 
کد خبر: ۹۰۵۲
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴

فکرشهر: تنها با گذشت سه روز از سفر رییس جمهوری به استان بوشهر و زمین خوردن نخستین کلنگ احداث سد دالکی روز یکشنبه با انجام انفجارات، ساخت دو تونل انحراف آب رودخانه دالکی در شهرستان دشتستان عملیات مقدماتی برای نجات دو میلیون اصله نخل از خطر کم آبی آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، ایرنا در ادامه نوشت: مدیرعامل آب منطقه ای استان بوشهر روز یکشنبه درآیین اجرای این عملیات گفت: امروز با این انفجارات کار ساخت دو تونل انحرافی ورودی و خروجی آب رودخانه دالکی برای فراهم شدن زمینه اجرای بدنه این سد آغاز شد. 

شاپور رجایی افزود: طول این دو تونل در مجموع یکهزار و600 متر است که با هدف انحراف و تغییر مسیر آب برای اجرای سازه اصلی سد دالکی و کنترل آب در آینده ساخته می شوند. 

وی اضافه کرد: پس از دو هفته خاکبرداری حاصل از انفجارات در مسیر، احداث تونل ها آغاز خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: با ساخت سد دالکی بیش از دو میلیون اصله نخل از خطر کم آبی نجات می یابد. 

رجایی ادامه داد: تنظیم کنترل جریان رودخانه دالکی برای جلوگیری از هدررفت سیلاب ها و کاهش خسارت های ناشی از آن، اشتغال زایی، بهبود کشاورزی، آبیاری 12 هزارو 750 هکتار از نخلستان ها و اراضی زراعی منطقه از جمله اهداف اجرای این سد است. 

وی بیان کرد: با ساخت سد دالکی امکان تولید 24 مگاوات انرژی برق آبی فراهم می شود. 

رجایی افزود: سد دالکی از نوع خاکی با هسته آسفالتی، طول تاج یکهزارو 176 متر، حجم مفید مخزن 148 میلیون متر مکعب و اعتبار سه هزارو 600 میلیارد ریال در پروسه زمانی چهار ساله ساخته خواهد شد. 

فرماندار دشتستان در این آیین گفت: آغاز عملیات احداث سد دالکی یکی از دستاوردهای مهم سفر رییس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید به استان بوشهر در شهرستان دشتستان است. 

ارسلان زارع افزود: با تکمیل و بهره برداری از این سد شاهد توسعه و رونق کشاورزی و اشتغال زایی در منطقه خواهیم بود. 

سد دالکی در 20 کیلومتری شرق شهر دالکی از توابع شهرستان دشتستان در فاصله 105 کیلومتری شرق بوشهر واقع شده است. 

شهرستان دشتستان با مرکزیت شهر برازجان و بیش از چهار میلیون اصله نخل قطب تولید خرما در کشور است.

رییس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید 23 و 24 ماه دی جاری به استان بوشهر سفر کردند که در این سفر مصوبات و توافق نامه هایی به ارزش 11 هزار میلیارد ریال برای توسعه این استان به تصویب رسید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر