شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر گفت: به واحدهای تولیدی صنعتی حامی محیط زیست از محل صندوق ملی محیط زیست تسهیلات پرداخت می شود.به گزارش فکرشهر از ایرنا مهدی صفوی روز دوشنبه در جمع خبرنگارن، اظهارکرد: با توجه به تدوین اساسنامه جدید صندوق ملی محیط زیست، حفظ محیط زیست صنعتی ازموارد بسیار با اهمیت است که با سیاست گذاری درست عملیاتی کردن آن امکان پذیر است.
کد خبر: ۹۰۸۳
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹

فکرشهر: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر گفت: به واحدهای تولیدی صنعتی حامی محیط زیست از محل صندوق ملی محیط زیست تسهیلات پرداخت می شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا مهدی صفوی روز دوشنبه در جمع خبرنگارن، اظهارکرد: با توجه به تدوین اساسنامه جدید صندوق ملی محیط زیست، حفظ محیط زیست صنعتی ازموارد بسیار با اهمیت است که با سیاست گذاری درست عملیاتی کردن آن امکان پذیر است.

وی اضافه کرد: اقدامات تشویقی و تنبیهی از ابزار های مناسب برای کمک به حفظ محیط زیست در حوزه صنعت به شمار می رود و در اساسنامه جدید صندوق ملی محیط زیست اقدامات تشویقی که اثرات اقتصادی دارند، مد نظر قرار گرفته است.

صفوی ادامه داد: اعطای تسهیلات، وام های بلاعوض و یا با سود کم به فعالان اقتصادی که فعالیت های سازگار با محیط زیست در حوزه های مختلف اقتصادی دارند، در اولویت این طرح هستند.

وی بیان کرد: همچنین دراین اساسنامه واحدهای تولیدی که در زمینه بازیافت، استفاده از فیلترهای مناسب، حفظ طبیعت با کاشت نهال و یا فعالیت هایی که به نوعی به پاک ماندن محیط زیست کمک می کنند در مسیر حفظ محیط زیست قرار گرفته اند.

صفوی گفت: طبق اصل 50 قانون اساسی، حفظ محیط زیست یک وظیفه همگانی است و همه آحاد مردم باید برای حفاظت از آن تلاش کنند. 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر اضافه کرد: تامین و تجهیز منابع مالی از محل های پیش بینی شده درقانون، برای رسیدن به اهداف قانونی اعطای تسهیلات مالی به کارخانجات، کارگاه ها وهرگونه منابع آلاینده برای کاهش هرگونه آلودگی های زیست محیطی از جمله وظایف و حدود قانونی صندوق ملی محیط زیست است که در این اساسنامه تدوین شده است.

صفوی افزود: راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب، سیستم استحصال پساب فاضلاب های صنعتی، ایجاد کمربند سبز در اطراف شهرک ها و واحد های صنعتی از جمله اقدامات زیست محیطی در شهرک های صنعتی بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر