جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۱۵۶
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰

فکرشهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت چنانکه در سیره اهل بیت (ع) دیده می‌شود یک مبلغ دین نباید پیام خود را تنها با استفاده از تریبون و میکروفن منتقل کند بلکه لازم است رفتار و اقدامات آنها، مخاطب را به سوی دین و ارزش‌های اسلامی بکشاند.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه انتظار است هرجایی که نیاز است مبلغان دین و فرهنگ دینی حضور داشته باشند، ادامه داد: ممکن است این نیاز تلاش برای ارائه سواد رسانه‌ای، نیاز به فهم هنرمندانه از عالم یا حتی نیاز به رفع مشکلات جامعه در حوزه اقتصادی و معیشتی باشد.

وی یادآورشد:  نخستین اولویت این اداره کل در سال ۱۴۰۰ آمایش و رصد دقیق تبلیغی و فرهنگی استان برای دستیابی به شناخت  بوم هر شهرستان، شهر و روستا است چرا که  تنها در صورت کسب این شناخت دقیق از استان است که تبلیغ درست، دقیق و نقطه زن ویژه هر منطقه معنی‌دار و موثر است.

وی افزود: شناسایی ظرفیت‌های هنری، اجتماعی و تبلیغی موجود در استان که مغفول مانده یا کمتر شناخته شده است و به کارگیری آنها برای تولیدات فاخر دینی و فرهنگی دومین اولویت ما برای جذب قشرهای مختلف مردم و به ویژه جوانان به محتواهای ارزشی و مبانی دین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اضافه کرد:  پس از آن تولید محتوای فاخر هنری و رسانه‌ای متناسب با فضای مجازی از برنامه‌ها و اولویت‌هایی است که در سال ۱۴۰۰ کلید زده شده و دنبال می‌شود.

طاهری ادامه داد: به کارگیری ظرفیت بانوان فرهیخته‌ و معتقد و پایبند به مبانی دین و انقلاب و فراهم کردن میدان و بستر مناسب برای تبلیغ دین و گسترش محافل خانگی قرآن با اعتقاد به اینکه این کتاب آسمانی اصلی‌ترین محتوا برای هدایت و تربیت مردم است از دیگر اولویت‌های طرح ریزی شده تبلیغات اسلامی بوشهر به شمار می‌رود.

وی با اشاره به شکل‌گیری و اهداف سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۶۰، اظهار کرد: در روزهای جنگ، سازماندهی فکری و اجتماعی برای پشتیبانی از دفاع مقدس از رسالت‌هایی بود که به عهده این دستگاه قرار گرفت و رویه دشمن از جنگ نظامی به سوی جنگ فرهنگی و تهاجم گسترده فرهنگی علیه کشور تغییر کرده است، سازمان تبلیغات در خط مقدم مقابله با این تهاجم قرار گرفته است تا  در برابر شبهه افکنی‌ها بایستد و جوان‌ها را از این نظر بیمه کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر یادآورشد: هم اکنون ۲۶۰ شبکه فارسی زبان بیگانه در حال بمباران تبلیغاتی جوانان هستند و با طرح‌ها و نقشه‌های سیاسی، اجتماعی و فکری آنها را مورد هجمه قرار می‌دهند، بنابراین انتظار از سازمان تبلیغات اسلامی روز به روز بیشتر می‌شود.

طاهری گفت: برای اقدام هاای موثر و گسترده فرهنگی، یک سازمان با امکانات محدود تنها در صورتی موفق می‌شود که بتواند با ظرفیتی فراتر از قدرت و امکانات سازمانی خود این عملیات دفاع را انجام دهد و آن در صورتی امکان‌پذیر است که از ظرفیت تبلیغی هنر و فکری همه فرهیختگان معتقد به مبانی دین و انقلاب اسلامی بهره‌ بگیرد و با رویکرد برون‌گرایی در برابر  تبلیغات دشمن بایستد.

وی افزود: در این رویکرد جدید که از سال گذشته در بوشهر نیز کلید زده شده است، نقش این سازمان تصدی‌گری به پشتیبانی و هدایتگری تغییر کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: بوشهر ظرفیت بالایی در بهره‌گیری از توان جوانان هنرمند و انقلابی دارد که قابلیت‌های گسترده آنها تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است.

طاهری افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر در چهارچوب رویکردی تازه شناسایی این ظرفیت و بهره‌گیری از طلبه‌های علاقمند به تبلیغ  در قالب‌های نوین با استفاده از هنر و ادبیات را در دستور کار قرار داده است تا سطح گسترده تری از مردم را مخاطب این محتواهای دینی قرار دهد.

وی اضافه کرد: فرآیند جذب جوانان به محتواهای دینی باید در ۲ بعد تولید محتواهای فاخر و اقدامات عملی دنبال شود و در این چارچوب علاوه بر تولید محتوا و عرضه و نشر آن و پاسخگویی به شبهه‌های ذهنی جوانان به   هنرمندانه‌ترین و دقیق‌ترین روش، باید توجه شود که مردم انتظار دارند عمل ما نمایانگر  جهت گیری‌های دینی باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر