جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۴۲۴
يکشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

فکرشهر: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: در سه ماه نخست امسال سه تن و ۹۶۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، ارسطو ترکمان منش روز یکشنبه به مناسبت پنجم تیر ماه (۲۶ ژوئن) روز جهانی مبارزه با مواد مخدر به رسانه‌ها اعلام کرد: از این میزان مواد مخدر ۲تن و ۴۲۱ کیلوگرم از سوی پلیس، یک تن و ۱۵۸ کیلوگرم نیروهای اداره کل اطلاعات و ۳۸۲ کیلوگرم توسط مرزبانی استان بوشهر کشف شده است.

وی بیان کرد: در این مدت ۲۴۲ نفر شامل ۵۶ قاچاقچی و ۱۸۶ توزیع کننده و خرده فروش مواد مخدر در استان بوشهر دستگیر و ۵۰۲ معتاد نیز  برای درمان تحویل مراکز ترک اعتیاد شدند.

ترکمان منش اضافه کرد: در سه ماه نخست امسال هشت باند مواد مخدر در استان بوشهر متلاشی و ۶۳ دستگاه وسیله نقلیه آنها توقیف شد.

وی ادامه داد: براساس آمارها ۴۲ درصد کشفیات در مسیر آبی و ۵۸ درصد در مسیر خشکی اتفاق افتاده است. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر یادآورشد: پارسال ۱۸ تن و ۶۱۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شد که از این میزان ۹ تن و ۴۰۴ کیلوگرم از سوی نیروهای اداره کل اطلاعات، هشت تن و ۲۳۶ کیلوگرم پلیس مبارزه با مواد مخدر، ۹۶۳ کیلوگرم دریابانی و ۱۴ کیلوگرم توسط سپاه بوده است.

ترکمان منش افزود: همچنین در سال گذشته سه هزار و ۴۸۹ نفر مرتبط با مواد مخدر شامل ۲۱۷ قاچاقچی، ۹۳۰ توزیع کننده و خرده فروش مواد مخدر و ۲هزار و ۳۴۲مصرف کننده در استان بوشهر دستگیر شدند. 

وی ادامه داد: در این مدت ۳۶ باند مواد مخدر متلاشی و ۲۲۰ دستگاه وسیله نقلیه قاچاقچیان توقیف شد.

 ترکمان‌منش گفت: ۷۰ درصد کشفیات استان بوشهر سال گذشته در مسیر ترانزیت دریایی و ۳۰ درصد در مسیر خشکی انجام گرفت. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر