دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: با توجه به وجود بیش از 100 کانون آگهی و تبلیغات در بوشهر، نظارت بر فعالیت این کانون ها ضروری است.به گزارش فکرشهر از ایرنا، حمیده ماحوزی روز پنجشنبه در نشست هماهنگی تشکیل اتحادیه کانونهای آگهی و تبلیغات در بوشهر افزود: تشکیل اتحادیه کانون های تبلیغاتی می تواند بخشی از این ضرورت را تامین کند.
کد خبر: ۹۱۴۴
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: با توجه به وجود بیش از 100 کانون آگهی و تبلیغات در بوشهر، نظارت بر فعالیت این کانون ها ضروری است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حمیده ماحوزی روز پنجشنبه در نشست هماهنگی تشکیل اتحادیه کانونهای آگهی و تبلیغات در بوشهر افزود: تشکیل اتحادیه کانون های تبلیغاتی می تواند بخشی از این ضرورت را تامین کند.

وی با اشاره به تابلوها و اسامی سردرب واحدهای صنفی در شهر بوشهر تصریح کرد: برای پاسداشت زبان فارسی و منع استفاده از اسامی بیگانه، شرایطی ایجاد شود که قبل از صدور پروانه کسب، متقاضیان برای استعلام نام واحد صنفی خود به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارجاع شوند تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.

رییس اتاق اصناف استان بوشهر نیز ضمن اعلام آمادگی اتاق اصناف برای همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در مورد اسامی سر درب مغازه ها و واحدهای صنفی، درخواست از سوی اتاق اصناف به کمیسیون نظارت استان برده می شود و با اخذ مصوبه اقدامات لازم صورت می گیرد.

مصطفی گراشی افزود: باتوجه به تعداد کانونهای تبلیغاتی در شهرستانها پیشنهاد می کنیم اتحادیه کانونهای آگهی و تبلیغات به صورت استانی تشکیل شود.

رییس اداره امور اصناف و تشکل های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز گفت: براساس ماده 2 قانون نظام صنفی هر کسی به هر نحوی فعالیتی دارد که ارتباط مستقیمی با مصرف کننده داشته باشد باید پروانه کسب بگیرد.

رضا جمالی افزود: براساس قانون نظام صنفی صدور پروانه کسب برای واحدهایی که به صورت تخصصی و فنی فعالیت می کنند منوط به تایید فنی دستگاه مربوط است.

وی یادآور شد: براساس قانون در شهرستان های زیر 500 هزار نفر جمعیت اگر 50 واحد صنفی مشابه وجود داشته باشد امکان تشکیل اتحادیه صنفی وجود دارد.

وی بیان کرد: پیشنهاد تشکیل اتحادیه صنفی باید از سوی اتاق اصناف به کمیسیون نظارت استان آورده شود و و واحدهای پروانه دار می توانند صاحب اتحادیه شوند.

جمالی گفت: بنابراین ابتدا کانون هایی که پروانه ندارد پروانه کسب بگیرند و پس از رسیدن به 51 کانون مقدمات تشکل هیات رییسه و رای گیری هیات مدیره انجام می شود. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر