يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۶۶۴
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت:یاوجود مهم و راهبردی بودن تدوین نقشه جامع فرهنگی کشور تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی متوقف شده که باید روند آن شتاب گیرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در نشستی ویدئو کنفراسی با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت الاسلام حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور و برخی دیگر از نمایندگان ولی فقیه در استان ها با موضوع «تدوین نقشه جامع فرهنگی کشور و برش های استانی» افزود: با توجه به اهمیت تدوین این نقشه شایسته است هر چه سریع‎تر اقدام‏های متناسب با آن اجرایی شود.

وی بیان کرد: پیرامون میزان و معیارهای مختلف و دانش بنیان تدوین آمایش فرهنگی استان‌ها و ارائه آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی و ایجاد بانک اطلاعات قوی فرهنگی نیاز است ظرافت لازم بکارگیری شود.

امام جمعه بوشهر یادآورشد: باید محور اساسی در تدوین، اجرا، نظارت و باز تولید مسائل فرهنگی هر استان، شورای فرهنگ عمومی استان یادشده باشد.

وی گفت: شورای فرهنگ عمومی باید رکن اساسی امور فرهنگی هر استان باشد و در این راستا می‏ طلبد دستگاه‏های ذیربط نهایت استفاده از این ظرفیت را داشته باشند.

صفایی بوشهری افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در تمامی استان‌ها باید شورای فرهنگ عمومی را به عنوان نهاد متناظر و نماینده خود محسوب و این مهم را به تصویب برساند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر