دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۰۹۶
سه‌شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

فکرشهر: مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال گذشته ۳۷ طرح دربخش‌های مختلف تولیدات کشاورزی و صنایع تبدیلی و غذایی استان بوشهر ۸۶۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی دریافت کردند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالحسین خلعتی بیان کرد: منابع تسهیلات پرداخت شده از محل اعتبارات تلفیقی صندوق توسعه ملی کشور با منابع بانک کشاورزی و با نرخ حمایتی تامین شده است.
 
وی گفت: متقاضیان این تسهیلات در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی، ضمن ثبت نام و بارگذاری اطلاعات و مدارک لازم در سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری وزارت جهاد کشاورزی سیتا درخواست خود را ثبت کردندو پس از بررسی در کارگروه برنامه تولید و اشتغال طرح‌های پذیرش شده به بانک معرفی شدند.
 
مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از مجموع تسهیلات پرداختی، زیربخش تولیدات شیلات و آبزیان بالاترین مبلغ پرداختی را داشت. در این بخش تعداد ۱۰ طرح با مبلغ کل ۳۴۹ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.
 
خلعتی اظهار داشت: علاوه بر این دو طرح پرورش ماهی در قفس در شهرستان‌های گناوه و تنگستان در آستانه پرداخت تسهیلات قرار دارند که با تامین وجه به مبالغ پرداختی اضافه می‌شوند.
 
وی گفت: با برنامه ریزی انجام شده سرمایه گذاری در طرح‌های پرورش آبزیان به ویژه طرح‌های پرورش ماهی در دریا به دلیل استفاده از عرصه دریا، ایجاد ارزش افزوده و امکان صادرات محصولات، مورد حمایت قرار گرفته و در سال‌های اخیر مورد استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار گرفته است.
 
خلعتی افزود: رتبه دوم پرداخت تسهیلات مربوط به طرح‌های تولید محصولات گلخانه‌ای با ۱۸ طرح و مبلغ کل ۳۴۴ میلیارد ریال می‌باشد که با توجه به نقش این طرح‌ها در افزایش بهره وری استفاده از نهاده‌های تولید، از اولویت‌های حمایت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است و در سال‌های اخیر روند مطلوبی در افزایش سطح کشت‌های گلخانه‌ای و داربستی در استان داشته ایم.
 
وی گفت: در سایر زیر بخش‌ها صنایع تبدیلی و غذایی ۵ طرح به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال و تولیدات دامی ۴ طرح به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال از این تسهیلات استفاده نموده اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر