يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۱۶۲
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

فکرشهر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر گفت: طرح ترخیص فوق‌العاده خودرو‌های توقیفی که از ۱۸ خرداد آغاز شده همچنان ادامه دارد.

به‌ گزارش فکرشهر از صداوسیما، سرهنگ جابر پاپری در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: طرح ترخیص خودرو‌هایی که پیش از تاریخ ۲۹ اسفند سال ۱۳۹۹ توقیف و در پارکینگ نگهداری می‌شوند، از ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر نیز آغاز شده و همچنن ادامه دارد.
 
او افزود: این طرح با هدف پیشگیری از زیان اموال مردم و انباشت خودرو‌های رسوبی و غیررسوبی در پارکینگ‌ها و آسانگیری و شتاب‌بخشی در فرآیند ترخیص آن‌ها اجرا شده است.
 
رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر اضافه کرد: برای خودرو‌هایی که شامل این طرح می‌شوند، هزینه نگهداری در پارکینگ‌ها برابر تعرفه سال ۱۳۹۴ محاسبه خواهد شد؛ همچنین امکان پرداخت خلافی به‌صورت اقساطی وجود دارد و جرائمی که به‌علت دیرکرد ۲ برابر شده‌اند، بخشیده می‌شوند.
 
سرهنگ پاپری گفت: در این طرح شرایطی فراهم شده تا خودروی متقاضیان بدون گواهینامه رانندگی با معرفی فرد دارای گواهینامه ترخیص شود.
 
سرهنگ جابر پاپری با اشاره به این‌که برای اجرای این طرح هماهنگی لازم با بیمه مرکزی برای بخشش جریمه‌های دیرکرد و تقسیط هزینه خرید بیمه‌نامه انجام شده، گفت: مالکان یا نماینده قانونی خودرو‌های توقیفی که زیر سن فرسودگی هستند و تا پیش از ۲۹ اسفند ۹۹ توقیف و در پارکینگ‌ها نگهداری می‌شوند، می‌توانند با همراه داشتن مدارک هویتی و مالکیتی ابتدا به دفاتر پلیس+۱۰  و در صورت نیاز به یگان توقیف‌کننده یا اجرائیات پلیس راهور مراجعه کنند.
 
رئیس‌پلیس راهور استان بوشهر اضافه کرد: خودرو‌هایی که هیچ‌گونه سابقه‌ای در سامانه شماره‌گذاری پلیس راهور و یا سامانه پارکینگ ندارند از این خدمات مستثنی بوده و باید به پلیس آگاهی مراجعه کنند.
 
او گفت: ستاد‌های ترخیص پلیس راهور برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان تقویت شدند و به دفاتر پلیس+۱۰ نیز اعلام و تأکید شده که در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای اجرای فرآیند ترخیص اقدام کنند.
 
ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی نیز همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر