دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس سازمان امور عشایر کشور گفت: دولت تدبیر و امید در ابتدای سال جاری 238 میلیارد ریال برای کمک به کاهش اثرات خشکسالی برای تامین آب و علوفه عشایر مصوب کرد.به گزارش فکرشهر، کرمعلی قندالی در گفت وگو با ایرنا، افزود: هم اکنون 25 درصد از این اعتبارات تخصیص یافته است و پیگیر هستیم که این اعتبارات به صورت 100 درصد تخصیص یابد.وی اضافه کرد: براساس آخرین سرشماری جمعیت جامعه عشایری یک میلیون و 200 هزار نفر معادل 2 درصد جمعیت کشور است.
کد خبر: ۹۲۵۵
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶

فکرشهر: رییس سازمان امور عشایر کشور گفت: دولت تدبیر و امید در ابتدای سال جاری 238 میلیارد ریال برای کمک به کاهش اثرات خشکسالی برای تامین آب و علوفه عشایر مصوب کرد.

به گزارش فکرشهر، کرمعلی قندالی در گفت وگو با ایرنا، افزود: هم اکنون 25 درصد از این اعتبارات تخصیص یافته است و پیگیر هستیم که این اعتبارات به صورت 100 درصد تخصیص یابد.

وی اضافه کرد: براساس آخرین سرشماری جمعیت جامعه عشایری یک میلیون و 200 هزار نفر معادل 2 درصد جمعیت کشور است.

قندالی با بیان اینکه این جمعیت در بخش اقتصادی کشور فوق العاده موثر هستند ادامه داد: عشایر ضمن اینکه یک اقتصاد خودکفا دارند دارای یک هویت فرهنگی خاص و در عین حال تاثیر زیادی از لحاظ امنیتی در کشور دارند.

وی بیان کرد: 24 میلیون واحد دامی، 38 درصد دام سبک کشور، 25 درصد تولید گوشت قرمز، 35 درصد صنایع دستی کشور را عشایر در اختیار دارند و حدود 59 درصد عرصه کشور از حوزه قلمرو عشایر کشور است.

وی گفت: عشایر جامعه ای است که در آن خاستگاه های اقتصادی، فرهنگی و پدافندی وجود دارد به نوعی در هشت هزار نقطه از کشور به نام سازمان عرفی پراکنده اند. 

قندالی همچنین از تصویب 100 میلیارد ریال دیگر فقط برای تامین علوفه عشایر کشور خبر داد و افزود: با توجه به خشکسالی ها و بی آبی پیگیر هستیم علوفه مدت دار را بین شش تا 9 ماه بین عشایر توزیع کنیم.

وی گفت: تقویت تشکل های عشایری نیز از دیگر برنامه های ما است و بنا شد حدود 50 میلیارد ریال به صورت بلاعوض دولت به تشکل ها کمک کند و بقیه نیز خود تشکل ها فراهم آورند تا در مواقع بحرانی و خشکسالی مسائل و مشکلات عشایر حل شود.

رییس سازمان امور عشایر کشور اظهارداشت: دولت در زمینه بیمه دام و بیمه اجتماعی عشایر عزم جدی دارد و سعی در این است که ظرف یکسال آینده با همکاری و توافق نامه ای با صندوق محصولات کشاورزی 40درصد دام عشایر را بیمه کند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر