يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۸۹۸
دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: مسئولان شرکت آب و فاضلاب باید بدون اغماض نسبت‌به قطع انشعاب آب در باغ ویلا‌ها و خانه باغ‌ها و انشعابات غیرمجاز اقدام و متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی کنند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالکریم گراوند در نشست شورای آب استان بوشهر صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آن را ضروری دانست و از همکاری مردم در این زمینه تشکر کرد.
 
وی با اشاره به بارش‌های روز‌های اخیر در استان گفت: بارش باران در استان‌های مختلف از جمله بوشهر به منابع تامین آب کمک کرده و سبب آبگیری سدها، رودخانه‌ها و طرح‌های آبخیزداری شده است.
 
استاندار بوشهر قطع انشعاب‌های آب غیر مجاز را ضروری دانست و تاکید کرد: مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان باید بدون اغماض نسبت به قطع انشعاب آب باغ ویلاها، خانه باغ‌ها و دیگر انشعاب‌های غیرمجاز اقدام کرده و متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی کنند.
 
وی عنوان کرد: آب شرب که با سختی‌های فراوان تامین می‌شود باید در مصرف شرب مردم قرار بگیرد و از استفاده آن در موارد دیگر از جمله آبیاری درختان فضای سبز جلوگیری شود.
 
گراوند از تسریع در روند اجرای سد‌ها در استان خبر داد و بیان کرد: با شتاب گرفتن اجرا طرح‌های سدسازی، سد باغان زمستان امسال آماده آبگیری می‌شود و کارگاه سد دشت‌پلنگ در دشتی نیز فعال شده تا اجرای این طرح شتاب بیشتری بگیرد.
 
وی اجرای سد تنگ‌سدر در دشتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: با اجرا خط انتقال آب از تنگ‌سدر بخشی از مشکلات آب دشتی برطرف شده است.
 
استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع در اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهر‌ها و روستا‌ها افزود: با افتتاح ۲ طرح آب‌شیرین‌کن ۳۵ و ۱۷ هزار مترمکعبی در بوشهر تولید آب استان بیش از ۵۲ هزار مترمکعب در روز افزایش می‌یابد، همچنان که طرح‌های آب‌شیرین‌کن دیگری نیز در شهر‌ها و روستا‌های استان در حال اجرا است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر