شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: هواشناسی بوشهر با اشاره به فعالیت سامانه موسمی و افزایش ناپایداری‌های جوی درباره احتمال جاری شدن سیلاب، برخورد صاعقه و وزش باد در روز‌های شنبه و یک‌شنبه هشدار داد...
کد خبر: ۹۳۱۳۹
جمعه ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۸

فکرشهر: هواشناسی بوشهر با اشاره به فعالیت سامانه موسمی و افزایش ناپایداری‌های جوی درباره احتمال جاری شدن سیلاب، برخورد صاعقه و وزش باد در روز‌های شنبه و یک‌شنبه هشدار داد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از صداوسیما، معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بر اساس بررسی و تحلیل آخرین الگو‌ها و نقشه‌های هواشناسی در ساعت‌های عصرگاهی فردا و پس فردا (شنبه و یکشنبه ۲ و ۳ مرداد) شاخص‌های ناپایداری همرفتی در استان به ویژه در نیمه جنوبی و ارتفاعات، افزایش می‌یابد.

زهرا راستگو افزود: پیش بینی می‌‎شود در این مدت در مناطق یاد شده ضمن افزایش ابر‌های همرفتی، شاهد وقوع رگبار‌های پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای باشیم، ضمن اینکه به سبب وزش باد، سواحل جنوبی و مرکزی استان تا حدودی مواج خواهد شد.

وی عنوان کرد: این شرایط عصر شنبه بیشتر بخش‌هایی از شهرستان‌های عسلویه، جم، کنگان، دیر و دشتی و عصر یکشنبه مناطق مرتفع استان را در بر خواهد گرفت.

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: در این مدت احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی، خیزش گردوخاک و افزایش موقت ارتفاع موج دریا در سواحل جنوبی و مرکزی استان وجود دارد.

وی به هم استانی‌ها توصیه کرد: هنگام توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع، تردد‌های دریایی، فعالیت‌های کوهنوردی و عبور از مجاورت سازه‌های نیمه کاره احتیاط لازم صورت گیرد و سازه‌های موقتی و تابلو‌های تبلیغاتی محکم شوند.

راستگو با اشاره به وضعیت جوی و دریایی استان تا فردا گفت: آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، در برخی از ارتفاعات استان در ساعت‌هایی با افزایش ابر و احتمال وقوع رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

وی ادامه داد: جهت وزش باد متغیر، بیشتر جنوب غربی تا شمال غربی گاهی جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع ناپایداری تا بیش از ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش بینی هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی متر خواهد بود.

راستگو گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ۳۵ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۷:۵۰، جزر دوم ساعت ۱۵:۴۵ و مد دوم ساعت ۲۱:۵۸ دقیقه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر