شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون شرکت توسعه ارتباطات زیرساخت گفت: بوشهر را به عنوان مسیر ترانزیتی ارتباطی مخابراتی جنوب به شمال با ظرفیت 10 گیگابیت بر ثانیه در نظر گرفتیم.به گزارش فکرشهر از فارس، مهدی کریمی‌نیسیانی ظهر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر با بیان اینکه شرکت توسعه ارتباطات زیرساخت متولی اصلی شبکه‌های مادر مخابراتی برای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی است، اظهار داشت:‌ شرکت توسعه زیرساخت، شبکه اصلی فیبرنوری و دیتا را تحت پوشش دارد و سعی دارد بستری آماده کند تا اپراتورها سرویس مناسبی به مردم دهند.
کد خبر: ۹۳۳۷
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۰

فکرشهر: معاون شرکت توسعه ارتباطات زیرساخت گفت: بوشهر را به عنوان مسیر ترانزیتی ارتباطی مخابراتی جنوب به شمال با ظرفیت 10 گیگابیت بر ثانیه در نظر گرفتیم.

به گزارش فکرشهر از فارس، مهدی کریمی‌نیسیانی ظهر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر با بیان اینکه شرکت توسعه ارتباطات زیرساخت متولی اصلی شبکه‌های مادر مخابراتی برای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی است، اظهار داشت:‌ شرکت توسعه زیرساخت، شبکه اصلی فیبرنوری و دیتا را تحت پوشش دارد و سعی دارد بستری آماده کند تا اپراتورها سرویس مناسبی به مردم دهند.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی رشد و توسعه استان بوشهر را مورد مطالعه قرار می‌دهیم و در این برنامه سعی داریم وضعیت استان در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات را به نتیجه مطلوب برسانیم.

معاون شرکت توسعه ارتباطات زیرساخت گفت: استان بوشهر نقاط مهم ارتباطی دارد از جمله گناوه که کابل ارتباطی بین ایران و کویت از آن می‌گذرد و نقطه دوم هم در بوشهر مربوط به کابل‌های بزرگ بین‌المللی GBI است.

کریمی‌نیسیانی بیان داشت:‌ وجود این دو مورد ظرفیت ارتباطی در بوشهر، نگاه ما به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی بوشهر را بیشتر کرده است.

این مسئول ادامه داد: بندر بوشهر را به عنوان مسیر ترانزیتی ارتباطی مخابراتی جنوب به شمال با ظرفیت 10 گیگابیت بر ثانیه در نظر گرفتیم که مسیر این خط ترانزیتی از عراق تا آذربایجان است و امکان دو برابر شدن این ظرفیت نیز وجود دارد.

وی افزود: از ابتدای دولت پروژه‌های زیادی برای بوشهر انجام شده که بخشی در هفته دولت افتتاح شده و و بخشی هم امروز با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد.

کریمی‌نیسیانی اذعان داشت: در استان بوشهر 232 کیلومتر شبکه فیبرنوری در حوزه شبکه ملی افتتاح خواهیم کرد و افزایش پهنای باند اینترنت استان بوشهر نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون شرکت توسعه ارتباطات زیرساخت در پایان متذکر شد: با اتصال عسلویه به شبکه دیتای ملی، اپراتورهای موجود در عسلویه می‌توانند مستقیما با شرکت ارتباطات زیرساخت متصل شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر