جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۳۸۳
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۹

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع استان بوشهر در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مشارکت کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم جمیری صبح سه‌شنبه در بازدید از پروژه‌های عمرانی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر اظهار داشت: کار حوزه‌های علمیه اهمیت فراوانی دارد و برای رفع مشکلات آنها تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برای مرتفع شدن مشکلات و تسهیل فعالیت‌های حوزه علمیه هر آنچه که در توان داریم انجام خواهیم داد، خاطرنشان کرد: باید نقش و جایگاه حوزه‌های علمیه و سختی‌هایی که طلاب در مسیر کسب علم تحمل می‌کنند برای عموم مردم تبیین شود.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: صنایع استان برای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و فرهنگی خود در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه‌های علمیه در سطح استان مشارکت کنند.

جمیری با اشاره به اهمیت و جایگاه حوزه‌های علمیه اظهار داشت: نقطه آغازین همه افتخارات امروز در جهان اسلام، به ویژه این نظام مقدس جمهوری اسلامی که بر ایمان و اعتقاد مردم شکل پیدا کرده، حوزه‌های علمیه بوده‌اند.

وی ادامه داد: امروز نظام اسلامی و اسلام عزیز در عالم نقش آفرینی می‌کند و تأثیرگذاری دارد، این نظام برخواسته از فرهنگی دینی و اعتقادی که حوزه‌های علمیه مروج آن بوده‌اند امروز بر دل‌ها حکومت می‌کند و نقش خود را در معادلات بین المللی در منطقه و فرا منطقه ایفا می‌کند.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: امام عزیز ما در همین حوزه‌ها پرورش پیدا کرده‌اند و همواره این علما بوده‌اند که از اسلام عزیز حفاظت کرده‌اند و به نسل‌های بعد رسانده‌اند.

جمیری با اشاره به تأثیرگذاری علما و روحانیون برجسته استان بوشهر در طول تاریخ معاصر بیان کرد: در استان ما حوزه‌های علمیه سابقه طولانی دارند ولی از زمان ورود آیت الله صفایی بوشهری کارهای تأثیرگذاری در باب توسعه کمی و کیفی حوزه‌های علمیه صورت گرفته است.

وی گفت: به همان نسبت هم که حوزه‌های علمیه برادران تشکیل شده و طلابی در سطوح عالیه تربیت شده‌اند حوزه‌های علمیه خواهران هم گسترش پیدا کرده‌اند و نقش آفرینی می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر