جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۴۱۱
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

فکرشهر: اداره‌ کل بازرسی استان بوشهر گفت: در جریان بازرسی از اموال تملیکی استان مشخص شد ۵۴۶ میلیارد کالای مستعمل بدون مجوز قانونی توسط مدیران این مجموعه فروخته شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا از اداره‌کل بازرسی استان بوشهر، پیرو انجام بازرسی از عملکرد مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال‌تملیکی استان و حسب بررسی اسناد و مدارک مشخص شد، در سال‌های اخیر تعداد ۴۲۷ ردیف کالای مستعمل شامل خودروهای سواری و ماشین‌آلات سنگین و صنعتی به ارزش بیش از ۵۴۶ میلیارد ریال بدون اخذ مجوز کمیسیون موضوع ماده ۱ این آیین‌نامه و یا تأییدیه استاندارد توسط مدیریت اموال تملیکی بوشهر فروخته شده است.

از این میان تنها تعداد ۶۱ ردیف به ارزش ۲ درصد ارزش کل کالاهای مستعمل به صورت مزایده به فروش رسیده و اغلب آن معادل ۵۳۵ میلیارد ریال با مذاکره و به روش تهاتر دین و طلب به صاحب کالا واگذار شده است؛ با توجه به عدم اخذ مجوز کمیسیون ماده ۱ فروش این کالاها ممنوع بوده است.

به عبارت دیگر عملکرد مدیریت اموال تملیکی بوشهر در خصوص فروش کالاهای مستعمل در این حجم باعث شده عملاً واردکنندگان به هر میزان که بخواهند کالاهای مستعمل خود را بدون اخذ مجوز از کمیسیون ماده ۱ از طریق سازمان تملیکی به کشور وارد کنند و قوانین و مقررات مربوطه در حاشیه قرار گیرد.

متعاقب اخذ توضیحات و دفاعیات مسئولین مربوطه، سه نفر از مدیران پیشین اموال تملیکی استان به دستگاه قضایی معرفی شدند.

خبر دیگر از استان بوشهر اینکه در جریان بازرسی از یکی از پالایشگاه‌های تابعه شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی جهت خرید متراژ معینی از لوله‌های مورد نیاز به منظور انتقال میعانات گازی به مبلغ بیش از  ۱۰۸ میلیارد ریال از نوع خارجی، پس از بررسی موضوع توسط این بازرسی‌کل و تایید وجود کالای مشابه داخل و استاندارد با قیمت بسیار پایین‌تر، به این شرکت هشدار داده شد از طریق برگزاری مناقصه عمومی از یکی از شرکت‌های داخل لوله‌های موردنیاز را تامین کند.

در نهایت ورود بازرسی‌کل استان به این موضوع منجر به حمایت از تولید ملی و صرفه‌جویی به مبلغ بیش از ۸۲ میلیارد ریال شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر