يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۱۱۶
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱

فکرشهر: با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریالی شورای راهبردی صنایع پتروشیمی پارس جنوبی در ساخت سد اخند، تکمیل بدنه این سد سرعت می‌گیرد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: سد اخند یکی از طرح‌های مهم توسعه منابع آب در جنوب استان و همجوار با تاسیسات نفت و گاز است که نقش مهمی در کنترل سیلاب و تامین آب آشامیدنی منطقه دارد.

علی محمدی افزود: این سد بتنی در ۱۵ کیلومتری شهر عسلویه و در حوزه روستای اخند در حال ساخت است و وظیفه تامین آب آشامیدنی و کشاورزی منطقه را بر عهده خواهد داشت.

وی گفت: گرمایش جهانی و تغییر اقلیم باعث دگرگونی رژیم‌های بارندگی شده و در سال‌های گذشته شاهد بارندگی‌های ناگهانی با حجم زیاد در مدت زمان کوتاه هستیم که این موضوع موجب بروز سیلاب و تهدید در نقاط مسکونی و صنعتی می‌شود.

محمدی با اشاره به ظرفیت‌های سد اخند در حوزه پدافند غیرعامل افزود: با توجه به ویژگی‌های این سد و نقش موثر صنایع پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی، همکاری مشترکی میان این دو نهاد در راستای تسریع در تکمیل بدنه سد اخند آغاز شده است.

وی بیان کرد: بر اساس این موافقت نامه، شورای راهبردی صنایع پتروشیمی پارس جنوبی متعهد گردید تا جهت تکمیل بدنه سد اخند، مبلغ ۳۰ میلیارد ریال در این اجرای طرح مشارکت نماید.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: با تکمیل بدنه سد، آبگیری آن با حداکثر ظرفیت امکان پذیر است.

محمدی افزود: کل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این سد ۳۵۰ میلیارد ریال است که از منابع استانی تامین می‌شود.

سد اخند با با ارتفاع ۳۲ متر و حجم مخزن ۲ میلیون مترمکعب، دارای پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر