دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۳۵۴
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۵

فکرشهر: دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۹۰۰ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۲ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که از این تعداد ابتلای ۱۲۱ مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۷۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه می‌باشند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۳۸ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

دکتر کشمیری از فوت ۹ بیمار کرونایی طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: متأسفانه امروز ۹ مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان بوشهر ثبت‌شده است.

وی گفت: موارد فوتی شامل ۵ خانم در رده سنی ۷۹، ۷۲،۶۱، ۵۷، ۴۲ ساله و چهار آقای ۶۶، ۶۱،۵۲ و ۲۹ ساله هستند که دارای بیماری زمینه‌ای دیابت، فشارخون بالا، آسم، نارسایی کلیوی، بیماری قلبی، چاقی مفرط، سل مقاوم به درمان و سرطان خون بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۱۴۱ بیمار نیز با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند که از این تعداد ۱۲۱ نفر از آن‌ها مثبت قطعی بوده‌اند.

کشمیری گفت: تاکنون هزار و ۵۷۲ نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۷۳ هزار و ۵۳۶ نفر در استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، متاسفانه در شبانه روز گذشته ۵۶۸ بیمار کووید - ۱۹ در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

به گزارش فکرشهر، بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۱۴ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۱۲۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۵۳۱ هزار و ۱۴۲ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۷ میلیون و ۷۶۰ هزار و ۲۶۲ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

از دیروز تا امروز ۲۱ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۹۳۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۲۶۶ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۶۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۶ هزار و ۲۱۵ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون و ۶۴۷ هزار و ۱۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۷ هزار و ۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۶ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۹۹۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر