چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۷۰۵
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱

فکرشهر: شرایط حاد کرونایی بندرگناوه باعث بسته شدن خیابان‌های منتهی به ساحل این بندر از نقاط مهم گردشگرپذیر استان بوشهر و تنها تفرجگاه مردم این منطقه شد.

به گزارش فکرشهر از  ایرنا، ساحل گناوه بعنوان تنها تفرج‌گاه آشنا و ملموس مردم این منطقه به شمار می‌رود که روزانه شمار زیادی از مردم اوقات خود را در آن منطقه سپری می‌کنند؛ اما هر از چند گاهی شرایط کرونایی باعث می‌شود برای مدتی این منطقه گردشگرپذیر بسته شود.

جمع زیادی از مردم این شهر بدلیل نبود مکان‌های تفریحی مناسب به ساحل می‌آیند و به  شناکردن، فوتبال، والیبال و پیاده روی می‌پردازند.

از بدو شیوع ویروس کرونا تاکنون چندین بار خیابان‌های منتهی به ساحل این بندر بسته شده است ، اما هنوز هم عده‌ای دست از ساحل برنداشته‌ و در این منطقه حاضر می‌شوند.

اگرچه تردد خودروهای سواری در این مسیر ممنوع شده است اما مردم پشت مانع‌های خاکریزی شده،  وسایل نقلیه خودرا پارک و به ساحل می‌روند.

باوجود شرایط قرمز حاد کرونایی در این شهرستان و بسته شدن ساحل این بندر اما باز هم عده‌ای بدون توجه به قوانین در طول نوار ساحلی در حال شناکردن، پیاده‌روی و بازی‌های ورزشی تجمعی از جمله فوتبال هستند.

هرچند مردم این دیار در مقابله با  شیوع ویروس کرونا همراه و همگام با مسئولان بوده‌اند و  روند طولانی مدت این بیماری خستگی را بر مردم مستولی کرده است اما ضرورت دارد برای یاری رسانی به کادر درمانی و حفظ سلامت خود و سایر شهروندان، همچنان از حضور در نقاطی که باعث شیوع این ویروس می‌شود پرهیز کرد.

بازار تجاری بندرگناوه نیز که از  بازارهای معروف جنوب کشور است از زمان اجرای اعمال محدودیت‌های جدید در هفته جاری تعطیل و مغازه داران کرکره‌ها مغازه خود را پایین کشیدند تا سهمی در جلوگیری از شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ داشته باشند.

مغازه داران مجتمع تجاری گناوه در اوایل شروع ویروس کرونا که تقارن با ایام عیدنوروز و بهترین فرصت برای کسب درآمد آنها داشت ، مغازه های خودرا بستند و این اقدام آنها در کشور زیانزد و الگویی برای دیگر بازاریان کشور شد.

فرماندار گناوه گفت: ستاد مقابله با کرونا این شهرستان از بدو شیوع ویروس کرونا  با برگزاری نشست‌های متعدد تصمیم‌های مناسبی اتخاذ کرده‌است که مسدود شدن خیابان های منتهی به ساحل یکی از آنها بوده است و تاکنون چندین بار انجام شده است.

غلامرضا مهرجو افزود: مبادی ورودی و خروجی این شهرستان نیز کنترل  و از ورود خودروهای با پلاک غیربومی جلوگیری می‌شود.

وی اظهارداشت: بازاریان این بندر که همواره همراه و یاور مسئولان ستاد مقابله با کرونا بوده‌اند و کمک های شایانی به مراکز درمانی و نیازمندان آسیب دیده از این بیماری ارایه دادند ، در محدودیت های هفته جاری نیز همکاری کرده و مغازه‌های خودرا بستند که جای تقدیر دارد.

وی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن، فاصله گذاری اجتماعی و حضورنیافتن در مراکز و اماکن شلوغ بجز در موارد ضروری تاکید کرد.

بندرگناوه در شمال استان بوشهر از بنادر مهم تجاری و گردشگری جنوب کشور است و در وضعیت حاد قرمز کرونایی قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر