جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۸۱۱
جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی بوشهر گفت: با توجه به اینکه سرانه کمک به ایتام بوشهری کم است، نیامند جذب حامیان جدید هستیم.

به گزارش فکرشهر و به نقل از صداوسیما، محمد رضا میری بیان کرد: همه ۷ هزار و ۶۵۰  فرزند یتیم و محسنین در استان که زیر پوشش کمیته امداد هستند دارای حامی هستند، اما سرانه کمکی آنان خیلی پایین است که از همین رو به دنبال جذب حامیان جدید و افزایش سرانه کمک به آنان هستیم.

وی با اشاره به اجرای طرح اکرام ایتام در کشور افزود: این طرح سال‌ها است در کمیته امداد به منظور جذب حامی برای ایتام بی سرپرست زیر ۱۸ سال فعالیت می‌کند و هم اکنون در استان بوشهر یک شبکه عظیم از حامیان معنوی، فرزندان ایتام و محسنین بد سرپرست را در خود جای داده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر طرح پویش ایران مهربان را طرحی برای جلب مشارکت همگانی نیکوکاران برای کمک به ایتام و فرزندان محسنین عنوان و اضافه کرد: در این طرح قشر‌های مختلف مردم یک یا چند فرزند معنوی را زیر چتر حمایتی خود قرار می‌دهند و ماهیانه مبلغی را مستقیم به حساب فرزندان معنوی خود پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اکنون سرانه کشوری پرداختی برای فرزندان ایتام ۵۲۲ هزار تومان و برای فرزندان محسنین ۲۰۳ هزار تومان اعلام شده است، عنوان کرد: در پویش ایران مهربان، افزایش سرانه فرزندان ایتام تا ۷۰۰ هزار تومان و فرزندان محسنین تا ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است که باید برای محقق شدن این طرح تلاش کنیم.

میری گفت: در همین راستا به دنبال بیش از ۲۰ هزار حامی در طرح پویش ایران مهربان هستیم تا سرانه فرزندان ایتام و محسنین را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد هیچ دخل و تصرفی در کمک‌های حامیان برای فرزندان ایتام و محسنین ندارد، بیان کرد: حامیان ایتام می‌توانند به صورت مستقیم با مراجعه به پایگاه اینترنتی ekram.emdad.ir یا با مراجعه به دفتر‌های کمیته امداد در استان فرزند معنوی خود را در هر شهر و روستایی که دوست دارند انتخاب کنند و با دریافت یک شماره حساب مجازی کمک‌های خود را مستقیم به حساب فرزند مورد نظر پرداخت کنند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر بیش از ۳۰ هزار خانواده در استان زیر پوشش این نهاد هستند که ۶۰ درصد آن‌ها را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر