دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۰۷۰
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸

فکرشهر: مدیر اداره منابع آب شهرستان دشتستان از انسداد 8 حلقه چاه غیرمجاز و صرفه جویی 232هزار مترمکعبی از برداشت از آبخوان های این شهرستان خبر داد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی، نعمت اله نجاتی اظهار کرد: افت سطح آب های زیرزمینی در شهرستان دشتستان، ضرورت حفاظت از این منابع را دوچندان می کند و در این راستا از هرگونه برداشت غیرمجاز از آب های زیرزمینی دشتستان جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: از ابتدای سال 1400 تا کنون 16 حلقه چاه غیرمجاز در محدوده شهرستان دشتستان شناسایی شده و تا کنون 8 حلقه آن پر و مسلوب المنفعه گردیده است که در اثر آن، از برداشت غیرمجاز بیش از 232هزار مترمکعب آب در سال  جلوگیری خواهد شد.

مدیر منابع آب شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: علاوه پر کردن چاه های حفر شده، به منظور جلوگیری از حفاری چاه های غیرمجاز جدید نیز در سال جاری 5 دستگاه کمپرسور حفاری، 2 دستگاه تراکتور و 13 مورد سایر ادوات حفاری غیرمجاز شناسایی و توقیف شده اند.

نجاتی بیان کرد: یکی دیگر از تخلفات آسیب زا به منابع آب، انتقال غیرمجاز آب به محدوده خارج از اراضی تحت شرب می باشد که باعث افزایش برداشت و ایجاد فشار بیشتر بر منابع آب زیرزمینی می گردد.

وی اضافه کرد: در پنج ماه اخیر علاوه بر صدور 20 اخطاریه، 26 مورد انتقال غیرمجاز نیز در شهرستان دشستان برچیده شده است.

نعمت اله نجاتی اظهار کرد: با تلاش گروه های گشت و بازرسی این اداره، تنها در سال جاری 6190 مترمربع از اراضی حریم و بستر رودخانه ها و مسیل های این شهرستان طی 9 مرحله آزادسازی شده است.

مدیر منابع آب شهرستان دشتستان گفت: با توجه به کاهش بارندگی ها در سال آبی جاری، تمام اقدامات فوق در راستای صیانت از منابع آب و حفظ آن برای نسل های آینده می باشد و از همه ی بهره برداران منابع آب نیز برای حفظ این سرمایه ملی دعوت به مشارکت می نماییم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر