يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیشترین آمار ابتلا و فوتی کرونا در بوشهر از ابتدای شیوع این بیماری در این استان تا کنون در مرداد ماه به ثبت رسیده است...
کد خبر: ۹۵۱۵۱
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰

فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیشترین آمار ابتلا و فوتی کرونا در بوشهر از ابتدای شیوع این بیماری در این استان تا کنون در مرداد ماه به ثبت رسیده است.

به گزارش «فکرشهر»، عبدالمحمد خواجه‌ئیان با اشاره به افزایش بی سابقه مبتلایان و فوتی‌های کرونایی در مردادماه امسال بیان کرد: در مدت مذکور، ۱۶ هزار و ۳۳۵ مورد بیماری کوید ۱۹ در استان شناسایی شد که در مقایسه با تیرماه که ۱۲ هزار و ۵۸۸ مورد بود از رشد ۳۰ درصدی برخواردار بود که بسیار نگران کننده است.
 
وی ادامه داد: تعداد موارد فوتی نیز در مرداد به بیش از ۳۴۰ مورد رسید که در مقایسه با تیر که ۱۳۰ مورد بود، رشد دو و نیم برابری داشته است.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به کاهش تدریجی مبتلایان و بستری‌های کرونایی در روز‌های اخیر، تاکید کرد:  اگر چه گاهی میزان شیوع بیماری نوسان‌هایی را تجربه می‌کند، اما همچنان خطر بیماری در جامعه بجد وجود دارد، چون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز هنوز در حد مطلوبی نیست.
 
وی درباره روند واکسیناسیون در استان نیزگفت: خوشبختانه بالغ بر ۲۸۱ هزار نفر از جمعیت استان تا کنون واکسینه شد‌ه‌اند که از این تعداد ۱۲۳ هزار نفر هر دو نوبت را دریافت کرده و به لحاظ پوشش سنی، ۷۱ درصد از افراد بالای ۴۰ سال در استان حداقل یک نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.
 
دکتر خواجه‌ئیان عنوان کرد: مجموع افرادی که در استان می‌توانند واکسن دریافت کنند، ۳۸ درصدشان حداقل یک نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.
 
وی بیان کرد: برنامه ریزی ما این است که بتوانیم رده‌های سنی پایین‌تر و گروه‌های شغلی در معرض خطر را به زودی بتوانیم واکسینه کنیم.
 
به گفته این مقام مسئول بهداشت و درمان استان بوشهر، روند واکسیناسیون در این استان با شکل مطلوبی ادامه دارد و مردم همکاری خوبی داشتند و به شکل منظم و با برنامه‌ریزی و طبق زمان بندی برای دریافت واکسن مراجعه می‌کنند.
 
وی گفت: از مردم درخواست می‌کنیم برای حفظ سلامتی خودشان و هم کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری، در زمان مقرر برای دریافت واکسن مراجعه کنند.
 
دکتر خواجه‌ئیان تاکید کرد: اگر چنانچه فردی دارای علایم و مشکوک به بیماری کرونا بود یا با فرد بیمار تماس داشته است، چند روزی دریافت واکسن را به تاخیر بیندازد.
 
وی همچنین گفت: گروه سنی که برای استان بوشهر اعلام شده دو سال کمتر از کشور است، ولی هنوز سامانه سلامت برای این گروه سنی باز نشده و ما اکنون در حال تکمیل پوشش گروه‌های سنی قبلی، بیماران مزمن و گروه‌های شغلی در معرض خطر به موازات گروه‌های سنی تحت پوشش واکسیناسیون هستیم.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: واکسیناسیون زنان باردار هم در استان بر اساس دستورالعملی که وزارت بهداشت اعلام کرده آغاز شده است.
 
وی در خصوص نوع جدید ویروس کرونا هم گفت: این جهش ویروست تحت عنوان لامبدا یک تهدید برای کل جهان است، هر چند هنوز موردی از آن در کشور و استان بوشهر شناسایی نشده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر