شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: براساس توافق صورت گرفته با شرکت شهرکهای کشاورزی ایران، 10 شهرک کشاورزی دراین استان راه اندازی می شود.به گزارش فکرشهر، محمد تقی منوچهری روز شنبه درجمع خبرنگاران افزود: مطالعات این شهرکها درسال جاری و سال آینده اجرا می شود.وی اضافه کرد: 30درصد هزینه احداث زیرساخت ها برعهده شرکت شهرک کشاورزی ایران و مابقی از محل اعتبارات استانی تامین می شود.منوچهری اظهارکرد: هم اکنون جانمایی شهرک های کشاورزی انجام شده و در حال مطالعات کلی آنها هستیم.
کد خبر: ۹۵۴۰
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴

فکرشهر: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: براساس توافق صورت گرفته با شرکت شهرکهای کشاورزی ایران، 10 شهرک کشاورزی دراین استان راه اندازی می شود.

به گزارش فکرشهر، محمد تقی منوچهری روز شنبه درجمع خبرنگاران افزود: مطالعات این شهرکها درسال جاری و سال آینده اجرا می شود.

وی اضافه کرد: 30درصد هزینه احداث زیرساخت ها برعهده شرکت شهرک کشاورزی ایران و مابقی از محل اعتبارات استانی تامین می شود.

منوچهری اظهارکرد: هم اکنون جانمایی شهرک های کشاورزی انجام شده و در حال مطالعات کلی آنها هستیم.

وی بیان کرد: دراین شهرک ها زنجیره کامل تولید، صنایع تبدیلی، بسته بندی و بازار متناسب با تولیدات کشاوری تعریف و راه اندازی خواهد شد.

منوچهری ادامه داد: استان بوشهر دارای ظرفیت های بالایی در زمینه کشاورزی است که با حل مشکلات و تامین نیازهای کشاورزان برای توسعه هر چه بیشتر زیرساخت های مورد نیاز کشاورزان در این استان تلاش می شود.

وی افزود: شهرک های کشاورزی می تواند نقشی بسیار مهم در توسعه اشتغال و رونق اقتصادی استان بوشهر داشته باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برای رونق کشت گلخانه ای و گیاهان دارویی بویژه آلوئه ورا (صبرزرد) در استان بوشهر زیرساخت های تاسیس و راه اندای شهرکهای کشاورزی فراهم شده است.

وی در باره اجرای طرح کاداستر بیان کرد: طرح کاداستر در سطح 319 هزار هکتار از اراضی کشاورزی انجام می شود که 50 درصد این اعتبارات از محل اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی و 50 درصد نیز از منابع استان تامین می شود.

منوچهری تولید محصول سالم و ارگانیک را از دیگر برنامه های سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه بخش عمده محصولات خارج از فصل کشور در استان بوشهر تامین می شود بنا داریم محصولی بهداشتی و سالم در اختیار مردم قرار دهیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: به همین دلیل استفاده از حشرات مفید و مواد بیولوژیک و غیرشیمیایی در دستور کار است.

وی ادامه داد: همچنین برای 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر تا آخر سال زراعی جاری کد شناسه 16 رقمی (شناسه محصول) صادر می شود. 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر