يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۴۹۴
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷

فکرشهر: رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: در پنج ما نخست سال جاری میزان برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی مردم این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش فکرشهر، سرهنگ مهدی قاسمی روز سه‎ شنبه به رسانه‌‏ها اعلام کرد: فرهنگ‎ سازی برای انجام اقدام‏‌های پیشگیرانه شامل فعال‌سازی و استفاده حداکثری کاربران از قابلیت رمزهای دوم یکبارمصرف (پویا) از عمده دلایل تاثیرگذار در کاهش برداشت غیرمجاز بوده است.

وی بیان کرد: در کنار کاهش چشمگیر وقوع برداشت اینترنتی غیرمجاز، جرم مزاحمت اینترنتی در حدود ۴۶ درصد در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

قاسمی ادامه داد: این آمارهای مثبت با همراهی رسانه های دیجیتال و چاپی استان با پلیس فتا در موضوع ارتقا آگاه‌سازی عمومی و افزایش سواد رسانه‌ای مردم و توجه کاربران هم استانی به توصیه‌‎های پیشگیرانه محقق شده است.

وی عنوان کرد: با وجود پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های خاص پی جویی جرم‌‎های سایبری با تلاش مجموعه فرماندهی انتظامی استان بوشهر و محوریت پلیس فتا حدود ۹۵ درصد جرایم سایبری پنج ماه سال جاری کشف شده است.

قاسمی اظهار داشت: در موضوع کشف جرم‌‏های سایبری نیز در مقایسه با سال گذشته افزایش هشت درصدی محقق شد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: از هم‌استانی‌ها خواست قبل از حضور در اینترنت و هرگونه اقدام در فضای مجازی، برای استفاده آگاهانه و ایمن به سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir  مراجعه و از محتویات آموزشی بارگزاری شده اطلاع حاصل کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر