جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۹۵۵۲۷
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: به ۵۰ هزار کیت تشخیص کرونا نیاز داریم که قرار است با همکاری صنایع تامین شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سعید کشمیری بیان کرد: بیماریابی اهمیت زیادی دارد و به این منظور ۵۰ هزار کیت تشخیص کرونا نیاز داریم که قرار است با همکاری صنایع تامین شود.

او با اشاره به اینکه برای پیشگیری از بحران جدید باید هر مدیری خود را مسئول مقابله با ویروس کرونا بداند، افزود: این استان ۱۰ هفته پیاپی درگیر موج پنجم کرونا بوده است و وضعیت فوق‌العاده‌ای ویژه بر استان حاکم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان با بیان اینکه وضعیت اورژانس بیمارستان‌های استان تقریباً عادی شده است گفت: شاهد کاهش ازدحام بیماران در مراکز درمانی و میزان مراجعه مردم به مطب‌ها و درمانگاه‌ها هستیم.

کشمیری با اشاره به اینکه تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی استان به هزار بیمار نزدیک شده بود، افزود: اکنون شاهد کاهش حدود ۴۰ درصدی تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی هستیم.

وی از نصب ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز در همه بیمارستان‌های استان خبر داد و عنوان کرد: این مراکز درمانی از لحاظ دستگاه اکسیژن‌ساز، تامین دارو و تخت مشکلی ندارند و در شرایط آرامی به سر می‌برند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: شهرستان‌های بوشهر، دیلم و جم بیشترین میزان ابتلا به کرونا در موج پنجم را داشته‌اند و بیشترین میزان مرگ و میر کرونایی در این موج هم مربوط به شهرستان‌های گناوه، دشتی و بوشهر بوده است.

کشمیری با اشاره به برخی شایعه‌ها درباره نوع جدید جهش یافته ویروس کرونا و احتمال سرعت چرخش و ابتلای بیشتر این ویروس، تاکید کرد: باید برای ایمن سازی جامعه روند واکسیناسیون در استان با سرعت بیشتری انجام گیرد.

او با اشاره به اینکه واکسیناسیون ۳۸ ساله‌ها در استان بوشهر آغاز شده است، افزود: روزانه به ۱۰ هزار نفر واکسن کرونا تزریق می‌شود و تلاش برای سرعت بخشی در روند واکسیناسیون همچنان ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر عنوان کرد: ۲۲ گروه شغلی پرخطر و ۱۲ هزار و ۹۸۰ بیمار مزمن تاکنون در این استان واکسینه شده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر