يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۷۳۱
جمعه ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸

فکرشهر: رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: با توجه به پیک پنجم کرونا و درخواست‌های متعدد مهلت ارسال اثر به جشنواره «عفاف و حجاب» و سوگواره «هنری عاشورایی» تا ۲۰ شهریورماه تمدید شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، امید پارسایی‌فر روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: فراخوان مسابقه استانی عفاف و حجاب در سه بخش «عکس»، «پوستر»، «نماهنگ» برگزار می‌شود. 

وی بیان کرد: بر اساس فراخوان منتشرشده از سوی دبیرخانه جشنواره، مهلت ارسال آثار ۳۱ مرداد تعیین‌ شده بود که با توجه به پیک پنجم کوید ۱۹ و درخواست‌های شرکت‌کنندگان تا ۲۰ شهریور تمدید شد.

پارسایی‌فر ادامه داد: جشنواره عفاف و حجاب در محورهای جوانان، خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی برگزار می‌شود که در قالب این رویداد هنرمندان هنرهای تصویری و گرافیست و عکاسی در استان بوشهر به رقابت می‌پردازند.

وی عنوان کرد: همچنین سوگواره هنری عاشورایی مهلت ارسال تا ۶ شهریور تعریف شد، اما فرصت تولید و ارسال آثار تا ۲۰ شهریور ادامه یافت.

پارسایی‌فر ادامه داد: دبیرخانه این سوگواره در چهار بخش «نقاشی‌خط و خوشنویسی»، «عکاسی»، «پوستر» دعوت به مشارکت در خلق و ارسال اثر کرده است.

وی گفت: در بخش خوشنویسی و نقاشی‌خط؛ «آیات ۲۷ تا ۳۰ سوره مبارکه والفجر»، «اشعار عاشورایی از شاعران اهل‌بیت (ع) استان و کشور»، «کتیبه‌ها و بیرق‌های عاشورایی»، در بخش عکاسی «روضه‌های خانگی»، «کودکان عاشورایی»، «اهداء نذورات و توزیع کمک‌های مردمی»، «مراسم تعزیه»، «برافراشته شدن «نمادها و بیرق‌ها و پرچم‌های عاشورایی» در میدان‌ها و معابر عمومی شهر،  مراکز درمانی و بیمارستانی و دستگاه‌ها وادارت» و در بخش تصویرسازی «کودکان عاشورایی»، «آیین‌های عزاداری و سوگواری عاشورایی در شهرها و روستاهای استان بوشهر» مدنظر است.

پارسایی‌فر ادامه داد: در بخش طراحی پوستر و گرافیک «کوچک‌ترین سرباز، حضرت علی‌اصغر (ع)»، «پیام‌های حماسه عاشورا»، «سرداران عاشورایی استان بوشهر»، «سرزمین آیین‌ها، نمادها و نواهای عاشورایی استان بوشهر» از عمده اهداف این سوگواره است.

وی یادآور شد: متقاضیان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره و سوگواره به آدرس حوزه هنری بوشهر و یا واتساپ و ایتا با شماره ۰۹۱۷۱۷۳۱۹۴۱ ارسال کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر