جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: یک پیشگام رادیوی اینترنتی قصد دارد حیات ابدی را با آپلود خاطرات، افکار و شخصیت انسان در یک رایانه طی 10 تا 20 سال آینده عملی سازد.به گزارش فکرشهر از ایسنا، این فناوری علمی- تخیلی توسط «مارتینه روتبلات» کارآفرین آمریکایی ارائه شده که در حال حاضر یک ربات شبیه‌سازی شده انسانی بسیار واقعی را طراحی کرده است.«روتبلات» امیدوار است که ربات «بینا 48» که از روی دوست وی، بینا، ساخته شده، بتواند پیش‌ساختی از فناوری مطلوبش در آینده باشد.
کد خبر: ۹۵۸۳
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷

فکرشهر: یک پیشگام رادیوی اینترنتی قصد دارد حیات ابدی را با آپلود خاطرات، افکار و شخصیت انسان در یک رایانه طی 10 تا 20 سال آینده عملی سازد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، این فناوری علمی- تخیلی توسط «مارتینه روتبلات» کارآفرین آمریکایی ارائه شده که در حال حاضر یک ربات شبیه‌سازی شده انسانی بسیار واقعی را طراحی کرده است.

«روتبلات» امیدوار است که ربات «بینا 48» که از روی دوست وی، بینا، ساخته شده، بتواند پیش‌ساختی از فناوری مطلوبش در آینده باشد.

این ربات ظاهرا ایده‌ها وشخصیت بینا را با ایجاد پایگاه داده‌ای از خاطرات، عقاید و افکار وی در کنار اطلاعات بدست آمده از تعاملات رسانه‌های اجتماعی و وبلاگ‌های مورد استفاده او به اشتراک می‌گذارد.

این امر به بینا 48 اجازه می‌دهد تا مانند یک انسان واقعی عقاید خود را ابراز کرده و در بحث‌ها شرکت کند.

1423301644177_5.jpg

روتبلات 60 ساله بر این باور است که این کلون‌های ذهنی می‌توانند در نهایت برای ارائه تعاملات اجتماعی به افراد تنها یا کمک به بازسازی شخصیت افراد پس از مرگ آن‌ها مورد استفاده قرار بگیرند؛ وی به عنوان یکی از پردرآمدترین زنان مدیر آمریکایی مدعی است که در نهایت انسان می‌توانند کلون‌های ذهن خود را بر روی تلفن همراه هوشمندشان حمل کند.

به گفته وی، کلون ذهن یک نسخه دیجیتالی از ذهن در خارج از بدن است که شبیه آواتاری بر روی یک نمایشگر عمل می‌کند.

روتبلات پنج سال پیش برای اولین بار کار شبیه سازی دوست خود را آغاز کرد. وی با همکاری شرکت مهندسی Hanson Robotics به ساخت سر این ربات پرداخته و بیش از 100 ساعت زمان برای گردآوری خاطرات، احساسات و عقاید بینا در یک پایگاه داده رایانه‌ای وقت صرف کردند.

این کار به ربات بینا 48 اجازه داد تا این اطلاعات را برای شرکت کردن در گفتگوها مورد استفاده قرار دهد.

اگرچه افرادی که سعی در گفتگو با این ربات داشتند، آن را کاری خسته‌کننده خواندند؛ آن‌ها دریافتند که ربات اغلب از پرسش‌ها اجتناب کرده یا پاسخ‌های گیج‌کننده ارائه می‌دهد.

اگرچه روتبلات تنها فردی نیست که برای شناسایی راهی به منظور حفظ ذهن انسان بر روی رایانه تلاش می‌کند.

شرکت‌هایی مانند Lifenaut، MyLifeBits و eterni.me نیز در تلاش برای استفاده از کلون‌های ذهنی به منظور ایجاد نسخه‌های دیجیتالی از افکار هستند.

رندال کوئن، مخترع اهل سان‌فرانسیسکو نیز در حال ساخت سیستمی برای آپلود مغزش در آن است. رویکرد وی با کاهش مغز به شکل مجموعه‌ای از محاسبات است که به شکل کد قابل بازتولید هستند.

«ری کورزویل» رئیس بخش مهندسی گوگل نیز بر این باور است که طی 32 سال آینده انسان‌ها قادر به آپلود کل مغز خود بر روی رایانه‌ها خواهند بود.

اگرچه چنین رویکردی بسیار چالش‌برانگیز است، زیرا مغز انسان از حدود 85 میلیارد نورون برخوردار بوده که توسط حدود 10 هزار سیناپس به یکدیگر مرتبط هستند.

تلاش اخیر برای شبیه‌سازی تنها یک ثانیه از فعالیت مغزی به یکی از سریع‌ترین ابررایانه‌های جهان، یک پترابایت(یک میلیون گیگابایت) از حافظه رایانه و نزدیک به 83 هزار پردازشگر نیاز پیدا کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر