دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۹۴۰
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

فکرشهر: علی اخوان بهبهانی گفت: پیگیر هستیم تا مدت زمان سربازی به‌عنوان سابقه بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر احتساب شود که در شورای عالی رفاه در حال بررسی است.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که به بوشهر سفر کرده در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما گفت: هم‌اکنون صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بیمه‌شده فعال دارد که به‌صورت مستمر حق بیمه را پرداخت می‌کنند و ۱۵۰ هزار نفر نیز مستمری‌بگیر این صندوق هستند.
 
علی اخوان بهبهانی با بیان این‌که تلاش کردیم جذابیت این بیمه‌ی اختیاری را بالا ببریم، افزود: دوسوم حق بیمه این صندوق را دولت و تنها یک‌سوم را بیمه‌شده را پرداخت می‌کند که امتیاز خوبی برای بیمه‌شدگان است.
 
او یادآور شد که به‌دنبال انتقال سوابق این صندوق از و به بیمه‌های دیگر بودیم که با مصوبه شورای عالی رفاه این موضوع امکان‌پذیر شد و از این پس نقل و انتقال از این صندوق به دیگر صندوق‌های بیمه‌ای و از دیگر صندوق‌ها به این صندوق انجام می‌شود.
 
معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اضافه کرد: موضوعی که این روز‌ها آن را پیگری می‌کنیم احتساب زمان سربازی به‌عنوان سابقه بیمه‌شده است که در شورای عالی رفاه در حال بررسی است، در کمیته‌های تخصصی تصویب شده و امیدواریم به‌زودی در شورای عالی نیز تصویب شود.
 
اخون بهبهانی درباره شمار بیمه‌شدگان استان بوشهر هم گفت: در این استان نزدیک به ۹ هزار نفر بیمه‌شده فعال و ۵۰۰ نفر هم در استان بوشهر از این صندوق مستمری‌بگیر داریم.
 
او ادامه داد: با این میزان، استان بوشهر رتبه ۲۹ کشور است که باید به جایگاه بهتری برسد.
 
معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر افزود: برنامه داریم برای استان بوشهر ضریب پوشش بیمه‌ای را بالا ببریم و نیاز است که کارخانه‌ها و شرکت‌های فعال استان که شمار آن‌ها بالا است و سهم بالایی نیز در تولید ناخالص ملی کشور دارند به مسئولیت اجتماعی خود توجه بیشتری داشته باشند تا ضریب پوشش در استان بالاتر رود.
 
اخوان بهبهانی یادآور شد که صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سه خدمت عمده صندوق بیمه بازنشستگی یعنی «مستمری بازنشستگی»، «مستمری فوت به بازمانده» و «مستمری از کارافتادگی» را پرداخت می‌کند و تنها بیمه بیکاری را پرداخت نمی‌کند که دلیل آن هم این است که این صندوق وابسته به شغل نیست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر