پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: همزمان با ایام دهه مبارک فجر و در آستانه 22 بهمن تعداد 22 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد روز سه شنبه در آیینی با حضور رییس کل دادگستری استان بوشهر آزاد و زمینه بازگشت آنان به کانون خانواده های خود فراهم شد.به گزارش فکرشهر، رییس کل دادگستری استان بوشهر در حاشیه این آیین در گفت وگو با ایرنا گفت: تعداد 40 نفر از زندانیان این استان دارای شرایط آزادی مشروط یا مرخصی منجر به آزادی هستند که 22 نفر از آنان امروز حکم آزادی خود را دریافت کردند.حیدر بحرانی افزود: آزادی 18 نفر دیگر افراد واجد شرایط نیز نیازمند تشریفات دادگاهی است که تا یک هفته آینده آزاد خواهند شد.
کد خبر: ۹۶۰۷
سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱

فکرشهر: همزمان با ایام دهه مبارک فجر و در آستانه 22 بهمن تعداد 22 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد روز سه شنبه در آیینی با حضور رییس کل دادگستری استان بوشهر آزاد و زمینه بازگشت آنان به کانون خانواده های خود فراهم شد.

به گزارش فکرشهر، رییس کل دادگستری استان بوشهر در حاشیه این آیین در گفت وگو با ایرنا گفت: تعداد 40 نفر از زندانیان این استان دارای شرایط آزادی مشروط یا مرخصی منجر به آزادی هستند که 22 نفر از آنان امروز حکم آزادی خود را دریافت کردند.

حیدر بحرانی افزود: آزادی 18 نفر دیگر افراد واجد شرایط نیز نیازمند تشریفات دادگاهی است که تا یک هفته آینده آزاد خواهند شد.

وی یادآورشد:زندانیانی که آزاد می شوند باید رفتاری در جامعه در پیش گیرند که هم خانواده آنها آزرده نشود و هم دوباره مرتکب جرمی نشوند که زمینه بازگشت آنان به زندان را فراهم کند.

رییس کل دادگستری استان بوشهر اضافه کرد: این افراد اگر دوباره مرتکب جرم شوند براساس قانون، مجازات های بیشتری گریبانگیرشان خواهد شد.

بحرانی گفت: آزادی زندانیان یک فرصتی است که مابقی عمر خود را بجای سپری کردن پشت میله های زندان در کنار خانواده باشند و بعنوان نیرویی موثر برای خود و جامعه ایفای مسوولیت کنند.

وی افزود: افرادی که به صورت مشروط از زندان آزاد می شود اگر به هر دلیلی مرتکب جرم دیگری شوند دیگر مشمول تخفیف و امتیاز تا زمان سپری شدن مدت محکومیت نخواهند شد.

رییس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه بسیاری از زندانیان برخلاف میل باطنی و به صورت غیرعمد مرتکب جرم شده اند اظهارداشت:زمانی که این افراد آزاد می شوند از نظر قانونی به معنی سپری کردن مجازتشان است و افراد جامعه باید با دید مثبت زمینه بازگشت شان را به فعالیت های اجتماعی فراهم کنند.

بحرانی گفت: مسوولان نیز با فرصت سازی برای اشتغال و حمایت های قانونی، راهکاری اتخاذ کنند که دوباره این افراد به سمت ناهنجاری ها و کارهای خلاف گرایش پیدا نکنند. 

وی افزود: در راستای رفع مشکلات رفاهی و رسیدگی به روند قضایی پرونده محکومان، سرکشی دوره ای با حضور دادستان ها و قضات اجرای احکام از زندان های استان بوشهر انجام می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر