يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: الاخباریه گزارش داد: گزارشی اطلاعاتی نشان داد گروه تروریستی داعش دارای ارتشی با بیش از 180 هزار نیرو است و این گروه برای ایجاد اتحاد پایدار با تندروها در سراسر جهان تلاش می کند.به گزارش فکرشهر از انتخاب، همزمان با ادامه یافتن تحولات امنیتی در شماری از کشورهای خاورمیانه، در تازه ترین گزارش امنیتی آمده است شمار جنگجویانی که به گروه داعش پیوسته اند از 180 هزار نفر فراتر رفته است. همچنین سران این گروه تلاش هایی را به منظور ایجاد اتحاد پایدار با افراد مسلح تندرو در کشورهای متعدد جهان آغاز کرده اند.
کد خبر: ۹۶۲۵
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۱

فکرشهر: الاخباریه گزارش داد: گزارشی اطلاعاتی نشان داد گروه تروریستی داعش دارای ارتشی با بیش از 180 هزار نیرو است و این گروه برای ایجاد اتحاد پایدار با تندروها در سراسر جهان تلاش می کند.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، همزمان با ادامه یافتن تحولات امنیتی در شماری از کشورهای خاورمیانه، در تازه ترین گزارش امنیتی آمده است شمار جنگجویانی که به گروه داعش پیوسته اند از 180 هزار نفر فراتر رفته است. همچنین سران این گروه تلاش هایی را به منظور ایجاد اتحاد پایدار با افراد مسلح تندرو در کشورهای متعدد جهان آغاز کرده اند.

در این گزارش که رسانه های آمریکایی به نقل از منابع اطلاعاتی موثق در خاورمیانه منتشر کردند آمده است تعداد جنگجویان گروه داعش، بیش از شش برابر تعدادی است که در برآوردهای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ذکر شده است. سیا پیش از این در گزارشی تعداد جنگجویان داعش را بیست هزار نفر تخمین زده بود. عضویت این تعداد جنگجو در داعش، آن را به گروهی بسیار خطرناکتر از القاعده تبدیل کرده است.

به گفته احمد محارم تحلیلگر عرب «انتشار گزارش جدید درباره تعداد نیروهای داعش در زمان کنونی، زنگ خطر را به صدا درآوده است. این مسئله نشان می دهد باید انتظار هر چیزی را داشت... داعش با بهره برداری از فقر و نارضایتی جوانان خشمگین در منطقه، آنان را جذب می کند. حتی می بینیم جوانان تحصیل کرده در اروپا و آمریکا جذب داعش می شوند. این مسئله نیاز به بررسی و توجه دارد».

در سند تازه منتشر شده آمده است، گروه داعش با کمک گروه طالبان افغانستان و الشباب سومالی و شاخه القاعده در شبه جزیره عربستان و با همکاری شماری از گروه های تندرو در مالی و فلسطین و سوریه و عراق و پاکستان و شبه جزیره سینا، ارتشی برای خود تشکیل داده است.

ژنرال جان آلن هماهنگ کننده ائتلاف ضد داعش نیز گفت: «خطر داعش، بسیار متفاوت از خطر القاعده است. داعش گروهی سازمان یافته تر است و کنترل بهتری بر نیروهایش دارد و اوضاع سیاسی منطقه را بهتر درک می کند. به همین علت ما تحولات سیاسی را با دقت و نگرانی شدید دنبال می کنیم به ویژه آن که ما در سوریه برخلاف عراق، شریک قدرتمندی نداریم».

در گزارش جدید که در پایگاه اینترنتی «بی ان دبلیو» منتشر شد آمده است گروه تروریستی داعش برای اجرای حملات بزرگ و گسترده در شماری از کشورها پیش از فرا رسیدن فصل تابستان آماده می شود. در این گزارش، بررسی اوضاع کشورهای عربی به منظور مقابله با خطری که منطقه و جهان را تهدید می کند درخواست شده است.

به گفته احمد محارم، «این که داعش به این شکل نمایان شده و از مرزهای خاورمیانه فراتر رفته و حتی به داخل اروپا نفوذ کرده است و پرچم هایش در آنجا افراشته می شود، مسئله ای بسیار شک برانگیز و جنجالی است. گردانندگان داعش، برنامه ای درازمدت و منابع مالی دارند و به خوبی سازمان یافته هستند و از فناوری های پیشرفته استفاده می کنند».

در این سند از جامعه بین المللی خواسته شده است هرچه سریعتر گامهای لازم را برای مقابله با گروه داعش که به طور جدی درحال تشکیل نهادهای حکومت خود نه فقط در سوریه و عراق بلکه در یمن و افغانستان و الجزایر و دیگر کشورها است، بردارد.

آمارهای جدید نشان می دهد تعداد جنگجویان خارجی که به داعش می پیوندند به طور میانگین پنج هزار نفر در ماه است که از هشتاد کشور جهان می آیند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر