دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۳۵۱
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵

فکرشهر: معاون بازسازی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: ۶۴۰ واحد مسکونی از محل انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در این استان احداث می‌شود.

به گزارش فکرشهر، سالار عبداللهی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این واحدهای مسکونی در شهرستان‌های دشتی ۱۴۰ واحد و دشتستان ۵۰۰ واحد احداث می‌شود.

وی بیان کرد: برای احداث این واحدهای مسکونی بنیاد مستضعفان تا سقف ۴۵میلیون تومان و کمیته امداد تا ۳۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی طرح ویژه مسکن روستایی به ازای هر واحد پرداخت می‌کنند.

عبداللهی اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این تفاهم نامه وظیفه تائید نقشه‌ها و نظارت فنی بر روند احداث واحدهای مسکونی را برعهده دارد.

وی درباره آخرین اقدام‌های انجام شده در مورد واحدهای مسکونی آسیب دیده در اثر زلزله گناوه گفت: در جریان زلزله گناوه ۲۴۱ واحد شهری، روستایی و تعمیری آسیب دیدند که ۱۶میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان به عنوان تسهیلات بانکی، هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بلاعوض و ۱۵ میلیارد تومان به عنوان تسهیلات زیربنایی تصویب هیات دولت شده‌است.

معاون بازسازی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر در مورد بازسازی مناطق سیل زده دشتستان، گناوه و دیلم در آذر ۹۹ گفت: در زمان حاضر ۵۰ درصد واحدها به پوشش سقف رسیده و تلاش می‌شود با پرداخت تسهیلات احداثی، تعمیری و معیشتی این واحدها هر چه سریع‌تر بهره‌برداری شوند.

وی یادآور شد: برای واحدهای شهری ۱۰۰ میلیون تومان، واحدهای روستایی ۸۰ میلیون تومان، تعمیری ۳۰ میلیون تومان و معیشتی نیز ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.

عبداللهی، میزان کمک‌های بلاعوض واحدهای مسکونی آسیب دیده ناشی از سیل را ۵۹ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:  ۶۲ درصد این کمک‌های مصوب شده از سوی دولت به مالکان واحدهای آسیب دیده براساس پیشرفت فیزیکی پرداخت شده است.

وی افزود: برای واحدهای شهری ۵۵میلیون تومان، روستایی ۵۰ میلیون تومان، تعمیری ۱۵ میلیون تومان و معیشتی نیز ۱۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

به گفته معاون بازسازی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر ۶۱۰ واحد احداثی شهری و روستایی و ۷۶۷ واحد تعمیری ناشی از سیل در این استان شناسایی شده است.   

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر