سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۳۵۶
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی استان بوشهر گفت: از ابتدای اجرای برنامه واکسیناسیون کووید-۱۹ تاکنون ۳۷ هزار نفر واکسینه شده‌اند.

به گزارش فکرشهر، پرویز احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون ۲۲ هزار  نفر نوبت اول و ۱۵ هزار نفر هر دو نوبت این واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: در زمان حاضر روند استقبال مردم از برنامه واکسیناسیون کووید-۱۹ خوب است و انتظار داریم در ادامه اجرای این برنامه شاهد استقبال بیشتر مردم و مشارکت گسترده ‌تر آنان در طرح واکسیناسیون کرونا باشیم.

احمدی اضافه کرد: یکی از مهمترین راه‌های کنترل و قطع زنجیره بیماری کرونا واکسیناسیون سراسری است و همه شهروندان که براساس اعلام رده‌های سنی، مشمول دریافت واکسن می‌شوند،  از این فرصت طلایی برای ایمن‌سازی خود و خانواده استفاده کنند.

وی، به تغییر رنگ بندی کرونا در دشتی اشاره کرد و افزود: تغییر رنگ ‌بندی وضعیت کرونایی شهرستان به معنای کاهش خطر ابتلا به کرونا نیست و شهروندان باید همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی به آمار مبتلایان و  فوتی ها کرونا در سال جاری اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون در مجموع چهار هزار ۹۳۷ مورد ابتلا به کووید -۱۹ در شهرستان دشتی شناسایی شده اند و ۸۶ مورد نیز فوتی داشته ایم.

وی بیان کرد: در زمانحاضر روند ابتلا و موارد فوت با شیب بسیار ملایمی نزولی شده و پراکندگی شیوع کرونا به دلیل سرعت بالای انتشار این بیماری در همه  نقاط شهرستان وجود دارد و به تناوب در نقاط مختلف شاهد افزایش یا کاهش شیوع آن هستیم.

وی به مهمترین عوامل گسترش کرونا در شهرستان اشاره کرد و گفت: شرکت در تجمع‌ها  تشییع جنازه، ختم و عروسی، و مسافرت غیر ضروری و بی توجهی جدی به رعایت دقیق شیوه‌ نامه‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک، تشکیل مجالس مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه در محیط‌ های بسته و فاقد تهویه مناسب از جمله مهمترین عوامل ابتلای افراد به کووید-۱۹ است.

وی به شهروندان توصیه کرد: بدون تردید غلبه بر کرونا مستلزم عزم جدی عموم مردم در رعایت بی‌چون و چرای دستورالعمل‌های پیشگیرانه کووید-۱۹ و نهادینه شدن فرهنگ مقابله همگانی با این بیماری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر