يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس آموزش و پرورش بخش سعدآباد در نشست خبری مطرح کرد:
فکرشهر: رییس آموزش و پرورش بخش سعدآباد گفت: در منطقه سعدآباد، بیش از ۶۸۰۰ دانش آموز داریم و ما کماکان داریم دانش آموزان را تشویق می کنیم که ثبت نام کنند و والدین، بچه های خود را به مدرسه بفرستند که آموزش این دانش آموزان از شنبه ـ سوم مهرماه ـ ان شااله برقرار خواهد شد...
کد خبر: ۹۷۱۲۹
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱

فکرشهر ـ مصطفی محمدزاده فرد: رییس آموزش و پرورش بخش سعدآباد گفت: در منطقه سعدآباد، بیش از ۶۸۰۰ دانش آموز داریم و ما کماکان داریم دانش آموزان را تشویق می کنیم که ثبت نام کنند و والدین، بچه های خود را به مدرسه بفرستند که آموزش این دانش آموزان از شنبه ـ سوم مهرماه ـ ان شااله برقرار خواهد شد.

به گزارش «فکرشهر»، «اسماعیل علیپور»، در نشست خبری به مناسبت اول مهرماه و بازگشایی مدارس، با تبریک شروع سال تحصیلی به همه معلم ها و دانش آموز ها، اظهارداشت: آموزش و پرورش در خط مقدم ایثارگری جامعه قرار دارد و نمونه آن را در این بحران کرونا شاهد بودیم و دیدیم که تعداد زیادی از معلم ها متاسفانه در این ایام جان خودشان را از دست دادند.

وی، با اشاره به حضوری شدن کلاس ها و بازگشایی مدارس، گفت: تمام تلاش ما و همکاران ما در منطقه سعدآباد این است که بازگشایی مدارس در امنیت و ایمنی کامل با رعایت پروتکل ها انجام شود چرا که خانواده ها دردانه های خودشان را به دست ما سپرده اند و ما باید حافظ و مراقب آن ها با جان و دل باشیم.

علیپور ادامه داد: برای ایجاد این تمهیدات تمامی دستگاه ها و تمامی نهادها را پای کار آورده ایم و از همه شهرداری ها و دهیاری ها کمک گرفتیم که بتوانیم تمامی شرایط را ایجاد کنیم تا سال تحصیلی خوبی را برای بخش سعدآباد داشته باشیم.

وی گفت که «شعار امسال آموزش و پرورش، تضمین سلامت، استمرار آموزش و ارتقای کیفیت است‌»، و افزود: بحث امروز جامعه ما، بازگشایی مدارس است، که همه ارگان های جهانی از جمله «یونیسف» خواستار آن ـ بازگشایی مدارس ـ هستند.

رییس آموزش و پرورش سعدآباد بیان داشت: در کشور ما اولین مرکز که در بحران کرونا تعطیل شد، مدارس بود و حالا آخرین جایی که می خواهیم باز کنیم هم مدارس هستند؛ برای بازگشایی مدارس سه راه حل برای ما ایجاد کرده اند که شامل حضوری، حضوری و غیر حضوری و کاملا غیر حضوری است.

وی توضیح داد: در گام اول، مدارسی که تعداد دانش آموزان آن زیر پنجاه نفر است و یا کلاس های زیر پانزده نفر داشته باشند، می تاوانند حضوری شوند و بعد آن مدارس زیر صد نفر را هم در این گام داریم که ان شااله اگر بتوانیم شرایط را ایجاد کنیم، می توانیم کلاس های این مدارس را هم حضوری برگزار کنیم.

اسماعیل علیپور ادامه داد: هشت آیتم وجود دارد که اکر مدارس و آموزش و پروش ها بتوانند آن را ایجاد کنند، بازگشایی مدارس بلامانع است که ما به همه مدارس بخش سعدآباد این موارد را ارسال کرده ایم و پیگیر برقراری این شرایط و آیتم ها هستیم.

وی گفت: بر اساس دستور از وزارت خانه، یک کمیته در مدارس تشکیل می شود که شامل مدیر و معاونین مدرسه، نماینده اولیا، نماینده دانش آموزان و نماینده معلمان است و یک چک لیست را کامل می کنند و برای ما ارسال می کنند و ما به بهداشت و درمان ارسال می کنیم و اگر نماینده بهداشت، پس از بررسی تایید کرد، ما مدارس را دایر خواهیم کرد.

رییس آموزش و پرورش بخش سعدآباد درباره گام دوم نیز بیان داشت: گام دوم، بازگشایی مدارس زیر سیصد نفر است و رویکرد ما در آموزش و پرورش برای این مدارس، رویکرد ترکیبی است که دو یا سه روز حضوری و روزهای دیگر، کلاس ها غیر حضوری برگزار شود و این مورد هم باز در گرو شرایط بهداشتی است که باید برقرار شود. 

وی تاکید کرد: سیاست ما این است که بازگشایی آرام و تدریجی برای مدارس داشته باشیم.

این مسوول درباره گام سوم بازگشایی مدارس نیز گفت: گام سوم برای مدارس بالای سیصد نفر داشن آموز است که در بخش ما این شرایط برقرار نیست و مدرسه ای که بیش ز سیصد دانش آموز داشته باشد، وجود ندارد ولی اگر این مدارس را داشته باشیم نیز، باید شرایط را ایجاد کنند تا بهمن یا اسفندماه، کلاس ها به صورت حضوری برقرار شوند.

وی اضافه کرد: در تمامی شرایط برای تکمیل آموزش ها، با تدریس تلوزیون و آموزش های باز ارسال فایل های در برنامه شاد کمک خواهیم کرد.

علیپور گفت: برنامه «شاد» هم ارتقا پیدا کرده و خیلی بهتر شده و کار را راحت کرده و سیستم های ارزشیابی و آموزش آن بسیار بهتر شده و از دیروز در اختیار مدارس قرار گرفته که در اختیار معلم ها و دانش آموزان قرار دهند.

رییس آموزش و پرورش سعدآباد اضافه کرد: البته بازگشایی مدارس با دو رویکرد انجام می شود؛ یکی رویکرد آرام و تدریجی که  اول از همه شرایط را به مرور ایجاد کنیم و بتوانیم کلاس ها را حضوری برقرار کنیم و دوم، اقناع کردن خانواده ها و معلم ها برای بازگشایی مدارس است.

اسماعیل علیپور توضیح داد: اداره کل آموزش و پرورش، یک لیست را برای ما ارسال می کند که نام دانش آموزان هر منطقه در آن است. آدرس و شماره تماس دانش آموزان را از مدارس آن ها می گیریم و با کمک تمامی مشاورین و مشاوریار با تماس گرفتن با خانواده ها و حتی رفتن تا در خانه آن ها، تلاش می کنیم که به مدارس برگردند و آموزش ببیند؛ حتی شده ما جزوه و لوح های فشرده تهیه کرده ایم و در خانه ها به آن ها داده ایم و حتی در مواردی، با کار جهادی، دانش آموزهایی را که از کلاس ها عقب بودند، در تابستان آموزش دادند که به بقیه همسن های خودشان برسند و این امر، زیر نظر معاونت پرورشی ما بوده است.

وی ادامه داد: این تعطیل بودن مدارس، متاسفانه، به علم دانش آموزان ضربه وارد کرده و می توان گفت تعلیم را می توانیم از طریق مجازی به دانش آموز یاد دهیم اما تربیت را نه. یعنی روابط اجتماعی، کار گروهی، رابطه دوستی و... را نمی توان در فضای مجازی به این دانش آموزان یاد داد که این یک ضربه بزرگ است.

علیپور افزود: این فضای مجازی مضرات بسیار زیادی ایجاد کرده از جمله گوشه گیری، عصبی شدن، تغییر ساعت خواب و تغییر وعده های غذایی دانش آموزان که از جمله بزرگ ترین مضرات این نوع آموزش بوده است.

اسماعیل علیپور ادامه داد: رویکرد دوم هم، تمرکز زدایی است؛ در این رویکرد، اختیار را به مراکز آموزش و پرورش بخش ها و مدارس و کمیته های بهداشت داده اند.

وی گفت: در منطقه سعدآباد، بیش از ۶۸۰۰ دانش آموز داریم و ما کماکان داریم دانش آموزان را تشویق می کنیم که ثبت نام کنند و والدین، بچه های خود را به مدرسه بفرستند که آموزش این دانش آموزان از شنبه ـ سوم مهرماه ـ ان شااله برقرار خواهد شد.

رییس آموزش و پرورش بخش سعدآباد افزود: تمامی تلاش ما بازگشایی ایمن و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی است و به هیچ مدرسه ای اجازه نخواهیم داد که بدون رعایت این موارد، مدرسه را باز کنند و امیدواریم که بتوانیم آینده درخشانی را برای دانش آموزان ایجاد کنیم.

وی اظهارداشت: ما در بخش سعدآباد، ۸۶ واحد آموزش داریم و امسال در بخش، بیش از ۶۰۰ نفر دانش آموز کلاس اولی داشته ایم؛ و ۲۸/۷ از مدارس ما زیر پنجاه نفر هستند که با رعایت پروتکل ها می توانند از شنبه باز شوند.

اسماعیل علیپور با بیان این که «تمامی مدارس ـ حتی مدارس غیر دولتی ـ در بخش سعدآباد، حداقل یک کلاس هوشمند دارند»، افزود: تنها منطقه ای در استان بوشهر که تحت پوشش موسسه خیریه است، بخش سعدآباد است که زیر نظر موسسه مردم است و این موسسه کارش توجه به دانش آموزان مناطق محروم است.

وی ادامه داد: تلاش هایی صورت گرفت در این سه ـ چهار سال اخیر تا این که توانستیم همه دانش آموزان مقطع متوسطه دوم خودمان را تحت پوشش این موسسه قرار دهیم چرا که این موسسه، کلاس های آمادگی کنکور و امتحانات نهایی را برای این دانش آموزان برگزار می کند که زیر نظر مدرسه البرز تهران و دانشگاه خوارزمی است و این کلاس ها را در برنامه شاد امسال برگزار کردیم.

علیپور اضافه کرد: همچنین برگزاری آزمون ها دوره ای است و  پارسال، ۱۰ آزمون برای دانش آموزان برگزار کردند و این کارها باعث شد که طی این یکی دو سال، در قبولی دانشگاه، هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت پیشرفت داشته باشیم و امسال توانستیم بعد از سال ها، تعدادی قبولی های پزشکی و دندانپزشکی داشته باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر